Bijzet tafeltje naar ontwerp van WW for MM

SyncA

Actieve deelnemer
19 nov 2013
25
0
Ontwerp van Steve Ramsey van WoodWorking for Mere Mortals.

Wou hier even mijn tafeltje tonen dan ik voor vaderkesdag gemaakt heb.

Blad en voet: Populier (of dat hebben ze mij toch wijsgemaakt, is recup hout)
Poten multiplex.

2014-06-07%2010.20.48.jpg


2014-06-07%2010.27.09.jpg


2014-06-08%2007.47.38.jpg


IMG_0011.JPG


IMG_0013.JPG
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi werkje.
Is het de bedoeling dat de multiplex nog gelakt zal worden of zo?
Een kritisch puntje van mij is dat ik pen en gat verbindingen zou toegepast hebben aan het onderste kaderwerkje. Zo zou het schranken beter zijn tegenover de waarschijnlijk in gedraaide schroeven.
Toch een dikke pluim van me SyncA.
 

SyncA

Actieve deelnemer
19 nov 2013
25
0
Pen en gat was volledig de bedoeling tot bleek dat ik de lengte van de pennen niet had ingerekend, ik geen reserve stukken door het schaaf proces had gehaald en vaderkesdag op punt stond voorbij te zijn. Mijn bedoeling was toen om de gaten toe te pluggen met een donkerder soort hout. Maar ook dat is er niet van gekomen. (Omdat het nogal weinig opvalt en het ook niet meer moest worden dan het was)

De multiplex blijft gewoon zo, ligt een redelijke laag vernis op. Ik ga niet beweren dat ik het zelf zo'n geslaagde combinatie vind. Maar weerom, dit had ik in huis en vaderdag was veel dichterbij dan me lief was, zelfs voor dit projectje in deze staat af te leveren. (Hij heeft het gekregen en dan heb ik het terug genomen om verder te vernissen ;) )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.