Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Mulberry doos

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Mulberry doos

Ik heb deze doos gemaakt met het idee dat je weet wat mensen doen waneer de vorm iets suggereert, zo de vorm van een fles met een kurk lijkende top.

En keer op keer proberen de mensen de kurk uit de fles/doos te trekken , deze werkte goed voor een geintje

Mulberry box.jpg Mulberry box front.jpg Mulberry with cork look top.jpg Mulberry box top off.jpg Mulberry box inside look.jpg

Super idee en mooi uitgevoerd Leo.
    Mooi hout.

Leo zoals altijd netjes uitgevoerd. Het brengt mij echter in verwarring. Ik voel me niet gefopt maar verward. Vind het geen fles geen pot of bus. Kan het niet plaatsen, maaar smaken verschillen en mijn productie is erg laag dus neem mijn kritiek met een korreltje ......

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Mulberry (moerbei) hout heeft een hele mooie structuur en kleur. Ik draai er niet mee maar van onze omgehakte boom probeer ik kleine gebruiksvoorwerpen te maken.

Het ziet er mooi uit Leo. Wel opletten dat niet iemand z'n Zwitsers Army zakmes trekt en er een kurketrekker op los laat.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Super idee en mooi uitgevoerd Leo.
    Mooi hout.
    Dank je Jacob , Moerbei is een van mijn soorten hout dat Ik graag draai en echt mooi vind, begint met een goudgele kleur en veranderd langzaam tot een donkere honing kleur, erg mooi IMO (in my opinion)

Links is new en oud Mulberry, rechts is Osage Orange dat van dezelfde familie is, het nieuw hout is dezelfde kleur als Mulberry, het nieuwere schaaltje was van ouder hout dat al verkleurd was.

Mulberry and Osage Orange.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Leo zoals altijd netjes uitgevoerd. Het brengt mij echter in verwarring. Ik voel me niet gefopt maar verward. Vind het geen fles geen pot of bus. Kan het niet plaatsen, maaar smaken verschillen en mijn productie is erg laag dus neem mijn kritiek met een korreltje ......
    Dankjewel Wim voor jouw kritiek, Ik vind het fujn dat je jouw mening/smaak hier wil uitbrengen , en ja je hebt natuurlijk wel gelijk dat het er niet uit ziet als een normale fles, maar het moest uiteraard wel een doos worden, zo de stop en dunnere nek moest het doen en dat werkte wel zoals Ik dat zag.

Nou moet Ik wel zeggen dat flessen wel in allerlei vormen komen zoals je hier kunt zien

bottle shapes.jpg many shapes.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944 Bekijk Berichten
    Mulberry (moerbei) hout heeft een hele mooie structuur en kleur. Ik draai er niet mee maar van onze omgehakte boom probeer ik kleine gebruiksvoorwerpen te maken.

Het ziet er mooi uit Leo. Wel opletten dat niet iemand z'n Zwitsers Army zakmes trekt en er een kurketrekker op los laat.
    Thanks for your comment WR, en yes I had to keep a close eye on it when people were picking the piece up, not only for possible damage but also to make this a good conversation starter en show the quality that went into my workpieces.

Leo ik heb diverse cursussen houtdraaien gevolgd bij chr Jorg deze man heeft een bijzonder oog voor vormen. Dacht ik dat mijn vorm goed was kreeg ik haarfijn te horen dat het niet goed was. Soms deed hij dan een kleine aanpassing aan mijn werkstuk waardoor mooier werd. Hier heb ik vazen en schalen anders leren beoordelen. Ik kijk er vaak ook zeer kritisch naar. Tussen kijken en het goed doen zit bij mij vaak ook een verschil. Soms ben ik bijna klaar en dan is de vorm nog niet naar mijn zin. Gevolg het werkstuk word kleiner.

Er zijn mensen die Rembrand mooi vinden.
    Andere mensen vinden Picsaso mooi.
    Ik denk dat er geen regel is van wat mooi is, en dat is maar goed ook.
    Voor mij zou het heel erg zijn als ik alleen maar Karel Appel's kon bekijken terwijl andere mensen het prachtig vinden.
    En met alle respect voor Chr. Jorg, ik vind dat vormen die ikzelf maak erg mooi zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat ik over 5 jaar daar wel weer ietsje anders tegenaan kijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leo Van Der Loo Bekijk Berichten
    Dank je Jacob , Moerbei is een van mijn soorten hout dat Ik graag draai en echt mooi vind, begint met een goudgele kleur en veranderd langzaam tot een donkere honing kleur, erg mooi IMO (in my opinion)

Links is new en oud Mulberry, rechts is Osage Orange dat van dezelfde familie is, het nieuw hout is dezelfde kleur als Mulberry, het nieuwere schaaltje was van ouder hout dat al verkleurd was.

Mulberry and Osage Orange.jpg
    Prachtige stukken Leo.
    Het jammere vind ik dat de afstand zo groot is om een groot man zoals u te kunnen ontmoeten.
    Mijn waardering en respect is enorm voor u.
    Dikke pluim.
    Groetjes Didier Sirjacobs

Forum Rechten