Freestafel in de maak

SyncA

Actieve deelnemer
19 nov 2013
25
0
Dit weekend dan eindelijk aan mijn freestafel begonnen. Ik heb al een tijdje het nodige in huis ervoor, maar nu dus ook er tijd voor gemaakt.

2014-06-23 20.17.48.jpg
2014-06-27 23.57.52.jpg

^^ De voet waaronder wieltjes komen en waarop een MDF-doos komt dewelke te top draagt.

2014-06-23 14.41.46.jpg
2014-06-23 14.38.11.jpg
2014-06-23 14.37.47.jpg

^^ De support voor het eigenlijke blad. Het blad komt tot net over de 2 uitstekende stukken. en achteraan en opzij krijgt het ook wat overhang. Het blad is 22mm MDF met daarop een 6mm gelakte MDF plaat geplakt. Dit was niet de beste keuze aangezien ik al een deel van de lak heb verwijderd met m'n dubbelzijdige tape die de mal voor het te frezen gat op z'n plaats hield. Ooit schuur ik die wel eens af voor een nieuw laagje lak. Maar voorlopig zal het zo moeten voldoen denk ik.

2014-06-27 23.59.51.jpg

^^ De frees proefpassen. Alles naar wens. Enkel, de vijzen die de originele glijvoet op de frees vasthouden zijn veel te kort om door de freestafelplaat (of hoe noemt zo'n ding) de frees te gaan dragen. Dus ik nr de doe het zelver, blijkt dat het 1/4e UNC vijzen zijn, welke hier in België niet of amper te verkrijgen zijn. Dan maar online besteld. €10 voor 4 vijzen en verzending... Ik hoop dat ze passen! ;)

Ik plan nog een 2delige gelijder en tevens om van de MDF doos een kast te maken met een deur, een schuif, een schap,... maar dat zien we wel weer of en wanneer dat ervan komt. Voorlopig wacht ik op mijn vijzen, eenmaal aangekomen alles in mekaar zetten en frezen maar.

Groetjes
 
A

Athanor

Guest
Goed werk! Ook weer zo'n project dat nog op mijn lijstje staat.....


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.