Iepen tuinbankje

Uitgeester

Actieve deelnemer
21 apr 2014
48
0
Uitgeest
Geïnspireerd door een 'Japans' Engels tuinbankje uit Fine Woodworking, maar dan met een lichte curve in de regels en rugleuning. Massief iepen, regels gelamineerd met epoxy. Geïmpregneerd met epoxy en afgewerkt met matte botenlak!

Hout afkomstig van Amsterdamse iepenbomen, lekker lokaal ;)

Ik heb helaas geen close-ups genomen, misschien later als mensen ze zouden willen zien. Staat nu te pronken in de voortuin van m'n schoonmoeder.
10487292_10152552169569365_468904883478882656_n.jpg
 
A

Athanor

Guest
Nou, dat vind ik een mooi bankje hoor!!! Ik ken het ontwerp uit FWW, staat nog op mijn lijst van mogelijke werkstukken, maar dit alternatief van jou is ook heel leuk zeg. Ik ben benieuwd hoe het zich in weer en wind houdt. Laat dat nog eens weten. Jammer dat je geen productieinfo en foto's hebt.... De volgende keer goed documenteren en met ons delen hoor!!;)

Complimenten van Fons
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Vindt het ook mooi !!!!

Heb begrepen dat stilstaand iep nogal gevoelig is voor de houtvretertjes of vergis ik mij wel goed voor wagenwielen (maar ja wie wil er een houten wiel onder zijn ferrari) en dacht boten maar misschien ben ik wel aan het koeterwalen !
 

Uitgeester

Actieve deelnemer
21 apr 2014
48
0
Uitgeest
Nou, dat vind ik een mooi bankje hoor!!! Ik ken het ontwerp uit FWW, staat nog op mijn lijst van mogelijke werkstukken, maar dit alternatief van jou is ook heel leuk zeg. Ik ben benieuwd hoe het zich in weer en wind houdt. Laat dat nog eens weten. Jammer dat je geen productieinfo en foto's hebt.... De volgende keer goed documenteren en met ons delen hoor!!;)

Complimenten van Fons
Ik heb wel een kleine collectie foto's van het bankje tijdens het maken, die zal ik morgen posten. Wat voor productieinfo zou je willen?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Erg mooi !!

Mocht ik 1 ding kunnen veranderen dan zijn dat de plankjes van de zitting. Deze zijn nu allemaal dezelfde breedte, hierdoor wordt de naad breder tussen de planken. Ik had graag de naad over hetzelfde gezien en dus de planken achteraan wat breder....

Oh ja....het tweede wat ik zou veranderen is de plek waar de bank staat...past erg mooi in onze tuin :eek:
 

Uitgeester

Actieve deelnemer
21 apr 2014
48
0
Uitgeest
Erg mooi !!

Mocht ik 1 ding kunnen veranderen dan zijn dat de plankjes van de zitting. Deze zijn nu allemaal dezelfde breedte, hierdoor wordt de naad breder tussen de planken. Ik had graag de naad over hetzelfde gezien en dus de planken achteraan wat breder....

Oh ja....het tweede wat ik zou veranderen is de plek waar de bank staat...past erg mooi in onze tuin :eek:
Dat heb ik in het begin overwogen maar uiteindelijk toch maar voor rechte delen gegaan. Deze passen op zich mooi bij de vorm van de spijlen, waar de breedte juist anders verloopt. Ik moet zeggen dat het in het echt een stuk beter oogt dan zo op de foto.

Ik heb de tekeningen en handleiding van de Fine Wooodworking versie in een mapje hier, alles op volledig formaat maar dan met imperial bematingen... Sketchup modelletje heb ik ook, en een set monotekeningen in IronCAD. Dus mocht er iemand interesse hebben ;)

Helaas was ik net klaar met een lange post vol foto's en uitleg, klik ik even weg om een laatste foto te plakken, sluit ik per ongeluk het venster... Alles foetsie :( Ik waag later een nieuwe poging!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.