Parallel lijmtangen

Ton Vinken

Nieuw lid
1 jul 2011
22
0
WR1944 zei:
Dit systeem is nog steeds te koop. Ik zag laatst een van de bekende houtbewerkers in een video dit soort van klemmen gebruiken. Ik kan helaas niet meer achterhalen waar ik het zag. Maar ik snuffel wel even op het Internet.
Als je een voetje kan vinden is die klem weer te gebruiken lijkt mij.

P.S. Ik heb iets soortgelijks gevonden. Niet helemaal het zelfde maar close.

http://www.besseytools.com/en/product_d ... f000030023

Deze klem is geen hoekklem maar klemt als een gewone lijmtang. Door aan de handvat te draaien gaan de bekken bijelkaar en klemt heel hard. Het bolletje op de schroefdraad heeft volgens mij geen functie omdat deze er in en eruit komt met het klemmen.Ik gebruik hem dus als lijmtang en je kunt met een hand snel iets vastzetten.
 

WR1944

Oud hout
Aan dat bolletje heeft een voetje gezeten. Door dat bolletje kan het voetje zich enigszins zetten op ongelijk materiaal. Ik denk dat het dezelfde functie heeft als de klem uit m'n vorige bijdrage, het klemmen van een rand op een paneel. Je schuift het geheel over de rand en je draait net zolang tot de zaak geheel klemt. De twee tegenover elkaar liggende klemmen zetten zich vast op het paneel en het voetje drukt de rand aan. Op het moment dat de klemmen zich vastbijten in het paneel begint het voetje kracht uit te oefenen op de rand.
 

Ton Vinken

Nieuw lid
1 jul 2011
22
0
Bedankt voor je reactie en je mening is waar denk ik. Weer wat geleerd en een heel handig stuk gereedschap nog funktioneler.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.