Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Parallel lijmtangen

Parallel lijmtangen

Op Engelse en Amerikaanse sites (bij The Woodwhisperer, Fine Woodworking) zie je dat ze voor het maken van kasten e.d. vaak parallel lijmklemmen gebruiken, van Bessey of Jet. De voordelen zijn volgens de kenners een egale druk over een grotere oppervlak en het kunnen uitoefenen van meer kracht.
    Wie heeft er ervaring met deze lijmklemmen en kun je ze ook in Nederland kopen. Rutlands heeft weliswaar een mooie aanbieding voor hun huismerk maar ze versturen geen grotere lengte dan 31 inch. Weet iemand een adresje in Nederland waar ze tegen een redelijke prijs te krijgen zijn?

Re: Parallel lijmtangen

Hallo,
    http://workshopheaven.com/ Als je op deze site voor meer dan £100 besteld dan vervallen de verzendkosten, ook voor bestellingen vanuit de Benelux.

Heb zelf al vaker spullen besteld via deze site en kan alleen maar positieve dingen erover zeggen, zeer correct, klantvriendelijk en stipt! Echt een aanrader.

Deze duitse site heeft de goedkoopste prijzen, maar let wel de prijzen op de site zijn ex btw als je dan alles optelt plus de verzending dan komt workshop heaven toch het goedkoopste uit. Tenzij je zelfstandige bent en de btw kunt terugkrijgen.

http://crebes-werkzeuge.de/176/Stand...erkzeuge_.html

Ter info,
    In Fine Woodworking Magazine (de extra editie van een paar maanden geleden) staat een test van de parallelklemmen waarbij de Jet als beste uit de bus komt.

Grtn Bart

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Mocht je voor de Bessey klemmen kiezen, koop dan de KRV uitvoering. Hiervan zijn beide drukstukken verschuifbaar. Dit is zeer handig bij een combinatie van grote klemmen en kleine werkstukken. De prijs is nagenoeg gelijk aan de KR uitvoering.

Ed

Attached files bessey krv.doc (89 KB)

hallo..

Heeft er iemand hier al ervaringen met deze klemmen?
    Ben zelf van plan mijn klemmen verzameling wat te vergroten en volgens mij zijn dit wel
    geschikte klemmen.
    Ben vooral geintereseerd in de JET klem.
    Heb al gezocht op internet om een NL verkooppunt te vinden maar (nog)niet gevonden, weet iemand er een??

Fijne dagen!

gr

wouter

Hoi,

Ik heb ze indertijd bij http://www.hendriks-uden.nl/html/ gehaald je moet ff een mail na ze sturen met wat je wil. Over de prijs is dan nog te onderhandelen.

Ik heb de BESSEY KRV100-2K BESSEY KR60-2K zeker voor de langere klemmen is het handig dat je beide drukstukken kan verschuiven. heb toen ook meteen de BESSEY Corpuslijmtangen blokken bij bestelt leek me makkelijk maar in de praktijk gebruik ik ze niet.

Mvg

Julian

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_belgium
    Hallo,
    http://workshopheaven.com/ Als je op deze site voor meer dan £100 besteld dan vervallen de verzendkosten, ook voor bestellingen vanuit de Benelux.

Heb zelf al vaker spullen besteld via deze site en kan alleen maar positieve dingen erover zeggen, zeer correct, klantvriendelijk en stipt! Echt een aanrader.

Deze duitse site heeft de goedkoopste prijzen, maar let wel de prijzen op de site zijn ex btw als je dan alles optelt plus de verzending dan komt workshop heaven toch het goedkoopste uit. Tenzij je zelfstandige bent en de btw kunt terugkrijgen.

http://crebes-werkzeuge.de/176/Stand...erkzeuge_.html
    Omdat ik voor de constructie van m'n keuken lijmtangen nodig had eens wat offertes opgevraagd voor transportkosten van parallel lijmtangen van ca. 1m.

Axminster: alleen Bessey en duur.
    Rockler: Jet(mijn voorkeur) + Bessy, goedkoop maar transport bijna 400 dollar voor 8 lijmtangen :shock:
    Grizzly: een aantal merken + Bessey, nog goedkoper maar ook bijna 300 dollar aan transport
    Workshopheaven: alleen Bessey, goedkoop. Maar geen enkele reactie na 3 mailtjes..

Je kan ook lijmklossen maken die iets bol zijn (40 multiplex met een lengte van 800mm). Daar schuur je dan een kleine bolling aan en als je bolling op de kast legt en aan de buiten kant 2 lijmtangen dan druk hij eerst in het midden en daarna pas aan de uiteinde. Hierdoor krijg je ook een egale druk en hoef je bij bredere kastjes nog steeds maar 2 lijmtangen te gebruiken.

Heb je ook bij bouwshoponline gekeken?
    Gisteren heb ik toevallig ook naar de goedkoopste Revo KR klemmen zitten zoeken, en daar leken ze het goedkoopste. Goedkoper nog dan workshopheaven.
    De revo KR60 kost daar namelijk 49 pond (60 euro), bij bouwshoponline 41 euro.
    Ik ben alleen nog aan het zoeken naar het addertje .
    Maar het is in ieder geval een Nederlands bedrijf met 21 showrooms (schijnbaar).

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Okke
    Heb je ook bij bouwshoponline gekeken?
    Gisteren heb ik toevallig ook naar de goedkoopste Revo KR klemmen zitten zoeken, en daar leken ze het goedkoopste. Goedkoper nog dan workshopheaven.
    De revo KR60 kost daar namelijk 49 pond (60 euro), bij bouwshoponline 41 euro.
    Ik ben alleen nog aan het zoeken naar het addertje .
    Maar het is in ieder geval een Nederlands bedrijf met 21 showrooms (schijnbaar).
    bedankt voor de tip!
    de adder heb ik nog niet gevonden :lol:

Forum Rechten