Kort en langer in het klein

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Je hebt deze holle vormen misschien al eerder gezien als part of/in een andere foto, maar wouw deze eens in het zoeklicht zetten.

Ze zijn gemaakt van een inheemse Berberis struik die ze in Ontario hebben geprobeerd uit te roeien omdat het een host (gast-plant ??) was voor een schimmel die graan aantast, Ik vond deze plant en nam er stekken van en heb het laten wortelen en geplant bij mijn huis, best een aardige struik en heb er nooit schimmel op gevonden.

De plant heeft een fel geel gekleurd hout, Ik wilde dat wel een draaien, maar het is echt wel minimaal in maat daar voor, zo het moest wel klein blijven en heb er een paar holle vormen van gedraaid.

De kleur zoals het hier vertoond op de foto is nu veel minder geel, niet verbazend natuurlijk dat dit gebeurd het is normaal in alle kleuren voorzover als Ik weet/gezien heb, ze hebben nog steeds een geelachtige kleur.

Maat ??, de 10 cent munt (dubbeltje) is 18mm voor vergelijking :)

Berberis Canadensis.jpg Barberry HF tall & short.jpg Barberry top view.jpg Barberry hollow form.jpg
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik moet er niet aan denken dat ik zo klein moet gaan draaien Leo.
Om te beginnen zal ik dan toch echt eerst een keertje naar de opticiën moeten, en verder kleinere draaibeitels kopen.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik moet er niet aan denken dat ik zo klein moet gaan draaien Leo.
Om te beginnen zal ik dan toch echt eerst een keertje naar de opticiën moeten, en verder kleinere draaibeitels kopen.

Een vergrootglas helpt Rien, en de draaibeitels maak je zelf, zijn niet te koop denk Ik, beton spijkers en schroevendraaier tips zijn excellent staal daarvoor.

shop.jpg draaibeitels.jpg
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Dus naast houtdraaier ben je ook nog een beetje gereedschap maker Leo.
Die foto is de beste tip die je hierover kunt geven, die schroef-bits rechts onder zijn zo te zien verhit (om te buigen?) maar worden ze dan niet te zacht?

Het poetsen van jou werkplaats is volgens mij wel veel werk met al die spullen die ik op de foto zie staan.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dus naast houtdraaier ben je ook nog een beetje gereedschap maker Leo.
Die foto is de beste tip die je hierover kunt geven, die schroef-bits rechts onder zijn zo te zien verhit (om te buigen?) maar worden ze dan niet te zacht?

Het poetsen van jou werkplaats is volgens mij wel veel werk met al die spullen die ik op de foto zie staan.

Rien we hebben het hier over hele kleine stukjes hout draaien, zo hoeveel hout snij je weg, en ja dat staal word zachter, maar je kunt het ook weer harder maken bij verhitting en dan in olie of water dompelen, dat maakt het weer harder, het komt niet zo precies voor dit soort werk.

Poetsen ??????, Oh Ik heb een blad blazer :D, grote garage deur open en een stofwolk later en het is weer bijna smetteloos :rolleyes:.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Erg leuk hoe de reeks foto's opbouwt naar de foto met het muntje ernaast. Pas dan heb je door hoe klein de vaasjes zijn.

Ik maak zelf graag kleine projecten en heb sinds kort een mini draaibank vn proxxon, dus ik vind dit erg tof. En ik zie graag meer mini-draaiwerken. ��
Een goed kerstfeest in Canada!
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dankjewel voor jullie reacties :), Ik heb er verschillende meer gemaakt, Ik vind de verhouding en de vorm van deze kleine werk stukjes het moeilijkste, je maakt ze heel makkelijk te grof, de kleine details zijn veel moeilijker te doen dan aan een normale maat van werkstuk, en dan om er scherpe foto’s van te maken :)

Een mini dienblad van White Ash, met twee feather nerf er in, dan op het dienblad 4 doosjes 2 met inleg en twee in de vorm van eikels, Ik heb er meer gemaakt maar dit geeft je wel een overzicht van de minis die Ik maak, zoals de holle vormen en vaasjes en glaasjes, cheers 1thumb.gif.

Mini platter.jpg mini.jpg more minis.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.