Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Smile Kort en langer in het klein

Je hebt deze holle vormen misschien al eerder gezien als part of/in een andere foto, maar wouw deze eens in het zoeklicht zetten.

Ze zijn gemaakt van een inheemse Berberis struik die ze in Ontario hebben geprobeerd uit te roeien omdat het een host (gast-plant ??) was voor een schimmel die graan aantast, Ik vond deze plant en nam er stekken van en heb het laten wortelen en geplant bij mijn huis, best een aardige struik en heb er nooit schimmel op gevonden.

De plant heeft een fel geel gekleurd hout, Ik wilde dat wel een draaien, maar het is echt wel minimaal in maat daar voor, zo het moest wel klein blijven en heb er een paar holle vormen van gedraaid.

De kleur zoals het hier vertoond op de foto is nu veel minder geel, niet verbazend natuurlijk dat dit gebeurd het is normaal in alle kleuren voorzover als Ik weet/gezien heb, ze hebben nog steeds een geelachtige kleur.

Maat ??, de 10 cent munt (dubbeltje) is 18mm voor vergelijking

Berberis Canadensis.jpg Barberry HF tall & short.jpg Barberry top view.jpg Barberry hollow form.jpg

Heel mooie vormen en weer perfect uitgevoerd Leo.
    Groetjes Sirjacobs Didier.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Heel mooie vormen en weer perfect uitgevoerd Leo.
    Groetjes Sirjacobs Didier.
    Thanks for taking the time to comment on the post Jacob

Heel mooi Leo, die Canadese dubbeltjes lijken zo wel erg groot.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rien 1 Bekijk Berichten
    Heel mooi Leo, die Canadese dubbeltjes lijken zo wel erg groot.
    Thanks Rien, ja en groot lijkend dubbeltje vooral als er meer dingen op kunnen staan, proost

3 kleintjes op een dubbeltje.jpg

Ik moet er niet aan denken dat ik zo klein moet gaan draaien Leo.
    Om te beginnen zal ik dan toch echt eerst een keertje naar de opticiën moeten, en verder kleinere draaibeitels kopen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik moet er niet aan denken dat ik zo klein moet gaan draaien Leo.
    Om te beginnen zal ik dan toch echt eerst een keertje naar de opticiën moeten, en verder kleinere draaibeitels kopen.
    Een vergrootglas helpt Rien, en de draaibeitels maak je zelf, zijn niet te koop denk Ik, beton spijkers en schroevendraaier tips zijn excellent staal daarvoor.

shop.jpg draaibeitels.jpg

Dus naast houtdraaier ben je ook nog een beetje gereedschap maker Leo.
    Die foto is de beste tip die je hierover kunt geven, die schroef-bits rechts onder zijn zo te zien verhit (om te buigen?) maar worden ze dan niet te zacht?

Het poetsen van jou werkplaats is volgens mij wel veel werk met al die spullen die ik op de foto zie staan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Dus naast houtdraaier ben je ook nog een beetje gereedschap maker Leo.
    Die foto is de beste tip die je hierover kunt geven, die schroef-bits rechts onder zijn zo te zien verhit (om te buigen?) maar worden ze dan niet te zacht?

Het poetsen van jou werkplaats is volgens mij wel veel werk met al die spullen die ik op de foto zie staan.
    Rien we hebben het hier over hele kleine stukjes hout draaien, zo hoeveel hout snij je weg, en ja dat staal word zachter, maar je kunt het ook weer harder maken bij verhitting en dan in olie of water dompelen, dat maakt het weer harder, het komt niet zo precies voor dit soort werk.

Poetsen ??????, Oh Ik heb een blad blazer , grote garage deur open en een stofwolk later en het is weer bijna smetteloos .

zo erg mooie vormen
    ziet er erg strak uit zo klein
    lijkt me ook erg leuk om te proberen later als ik kan draaien lol
    mvg tom

Forum Rechten