Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: robland k26

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014

robland k26

hallo

heeft er soms iemand nog een handleiding liggen van een k26 ( van 83 )
    schaafbank werkt maar de aandrijf en drukrol van de vandikte zit volgens mij te hoog

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Blijft het hout steken onder de schaafbank? Kan je 9,9 keren op 10 oplossend door de tafel in te smeren met een glijmiddel, kaarsvet of paraffine. Siliconen spray vermijden.
    Als de tafel wat roestig is of niet glad dan help het ook om die eens te schuren met staalwol en metaal poets pasta.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    nene hij schaaft wel maar ik moet echt ineens meer dan een milimeter afnemen en dat lijkt me wat veel .
    en je kan de plank nog bewegen tijden het schaven wat dan een snipe oplevert van 3 a4mm diep

Zijn je messen wel goed geplaatst? Als de schaafmessen te ver uitsteken krijg je ook dit fenomeen. Klopt de geschaafde maat met die op de verdeling?
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    volgens mij staan de messen goed .
    maar heb net neg een deel houtstof vanonder de druk lagers uitgeblazen . morgen eens kijken of dat beter gaat .

merci voor de link,had die ook al gevonden maar zou leuk zijn een juiste te vinden ( deze is van de k310 en daar zijn toch een paar details verschillend aan )

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Handleidingen blijven altijd vaag en gaan ervan uit dat de machines altijd perfect werken.
    Is het probleem opeens gekomen? Er zitten veren op die de rollen naar beneden drukken, het is goed om daar regelmatig smeer olie op te spuiten, doe dat en probeer met een balk de rollen op en neer te duwen? Zien of ze dan wat lager gaan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    merci voor de antwoorden .
    was dus een deel afval dat onder de lagers stak waardoor deze niet ver genoeg meer naar beneden kwamen .
    en merci voor de link
    maar 15 euro voor een download van een handleiding

Forum Rechten