Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010

probleem met kity 617 zaagmachine

Ik heb een aantal weken geleden een kity 617 gekocht. Het probleem was dat hij doorslipte als je er hout op zaagde. Ik heb gelijk de condensator vervangen en de aandrijfriem. Nu heb ik net die riem gemonteerd en zit en te hoog in het midden zodat hij aanloopt op het chassis en hij zit wel erg strak vind ik. Volgens de (heel oude Nederlandse getypte handleiding)moet de riem kruislings. Dat kan maar dan draait het zaagblad verkeerd om. Iemand ook zo`n zaagmachine en weet de oplossing? Bijgevoegd wat foto`s om het te verduidelijken.

IMGP8502.jpg
    IMGP8500.jpg
    IMGP8501.jpg
    IMGP8503.jpg

Ik zie dus nergens een mogelijkheid om de motor naar voren te schuiven.

Plankje onder de motor weg laten?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik heb pas zo'n machine gekocht (in min of meer gedemonteerde staat en nog niet geinstalleerd). Ik heb wel de originele handleiding. Zal ik die voor je kopieren en zenden?
    Zo ja, stuur me een PB met je adres.

Met groet,
    klaas0639

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Aan de plankjes te zien is er waarschijnlijk al een eerdere modificatie aangebracht.
    De aandrijfriem zal waarschijnlijk niet meer passen of nog strakker komen te zitten door het plankje eronder weg te halen.
    Dan zal er een dan langere riem op moeten als de motor niet dichter bij het frame gezet kan worden.
    succes mvg.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Hier is een foto van mijn kity, mijn eerste combiné dankzij de welke ik het virus te pakken kreeg.

Ik wist nog wel dat je die riem moest laten kruisen, ik denk dat je probleem zit in de motor, die moet de andere kant op draaien en dat geeft ook iets meer grip op de riem.

bancs 008.jpg

Wat Flyer zegt: plankje onder de motor weghalen en dan ben je al een heel eind denk ik. De drijfriem wat vaster zetten is dan een kwestie van de motor in zijn geheel wat verschuiven.

Grappig, bij mijn Kity vlak- en vandiktebank had ik precies hetzelfde gedoe, daar heb ik het metalen onderstel moeten wijzigen om de riem goed te kunnen plaatsen!

Succes!!

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Wat draairichting betreft: is misschien gebeurd bij verwisselen van de condensator?. En als ik het vergelijk met mijn machine (voor wat het waard is want mijn pas gekochte machine is gedeeltelijk gedemonteerd immers) gebruik je een niet originele grotere diameter poelie?

mvg
    klaas0639

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heckemann Bekijk Berichten
    Wat Flyer zegt: plankje onder de motor weghalen en dan ben je al een heel eind denk ik. De drijfriem wat vaster zetten is dan een kwestie van de motor in zijn geheel wat verschuiven.

Grappig, bij mijn Kity vlak- en vandiktebank had ik precies hetzelfde gedoe, daar heb ik het metalen onderstel moeten wijzigen om de riem goed te kunnen plaatsen!

Succes!!

Groet, Rob.
    Ik heb vanmiddag de motor andersom geplaatst en de riem gekruist.
    Niet ideaal nog en ik denk dat ik die hele metalen constructie ga aanpassen.
    Dank allen voor de tips en suggesties.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas0639 Bekijk Berichten
    Wat draairichting betreft: is misschien gebeurd bij verwisselen van de condensator?. En als ik het vergelijk met mijn machine (voor wat het waard is want mijn pas gekochte machine is gedeeltelijk gedemonteerd immers) gebruik je een niet originele grotere diameter poelie?

mvg
    klaas0639
    De condensator heb ik verwisseld zonder iets te monteren. Het zit hem gewoon in de gekruiste of niet gekruiste riem. De poelie zitten erop van toen ik hem kocht en gaan al even mee zo te zien. Zoals hij nu loopt zaagt hij prima,alleen ga ik hem helemaal verbouwen op een ander onderstel en een goede afvoer van zaagsel en stof maken.

Forum Rechten