Mijn oude elu.

Patje

Actieve deelnemer
28 jan 2012
75
0
Lommel
Mijn oude elu cvan 25 jaar terug een nieuw leven gegeven met nieuwe koolborstels en nieuwe lagers, na 25 jaar nog steeds te verkrijgen een topmerk noem ik dat. Dat vele andere het maar eens na doen.
IMG_4606.jpgIMG_4607.jpg
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit is, dat vind ik in ieder geval, een prachtig voorbeeld van duurzaam. Koop wat goeds en repareer de slijtage delen indien nodig en dat geeft in dit geval tientallen jaren plezier. Einde discussie goedkope chinese bouwmarkt troep of een goede machine.

jaap
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik heb precies de zelfde, gekocht op een rommelmarkt. Hij was van OPA geweest en stond nu enorm in de weg. Voor een tientje een van mijn beste aankopen. Natuurlijk met de originele doos waarvan het piepschuim uit elkaar valt. En natuurlijk de aankoopbon. opa's zijn nu eenmaal zuinig op hun spullen. Gemaakt in de tijd dat je zelf nog aan je gereedschap kon knutselen.
Veel freesplezier gewenst
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Mooi hoor, en gaaf dat hij zo aan zn 2e ronde begint. Mooi logo ook, ben ik gek op. Met de Pinkster was ik op Texel bij de trekkertrek, ook veel gave oude logo's te zien.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Geweldig gereedschap merk Elu, bij Festool mogen ze hun handjes dicht knijpen dat de DeWald/Black&Decker dit zo grandioos verkloot heeft.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Bij mij is een ELU cirkelzaagmachine in gebruik, de MH 165. Ooit nieuw gekocht in de uitverkoop met heel veel korting toen het merk ophield te bestaan. Volgens mij heb ik het ding al een dikke vijftien of zo, werkt nog perfect, nooit gelazer mee, oersterk.

Groet, Rob.
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Ik dacht dat Elu Zwitsers was ??, maar ik heb ook een Mof 96 in gebruik met electr. toerenregeling. nu zo'n 20 jaar oud en werkt ook perfect, ik wil hem zelfs niet ruilen voor een nieuwe festool 1010.
deze degelijkheid vind je bijna niet meer, of je moet nog een Scheer bovenfrees kunnen kopen. dit waren toen de topmerken, zeker voor bovenfrezen.
 

Hindrik

Nieuw lid
14 jun 2010
16
0
Patje,

Mijn oude elu cvan 25 jaar terug een nieuw leven gegeven met nieuwe koolborstels en nieuwe lagers, na 25 jaar nog steeds te verkrijgen een topmerk noem ik dat. Dat vele andere het maar eens na doen.

Waar heb jij die onderdelen besteld, bij mij is uit de bek een lipje uitgebroken

gr. Henk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.