Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Hammer A3-26 en Axminster zaagtafel 10 cm zaaghoogte

Hallo allemaal,

Door privé-omstandigheden moet ik verhuizen en ik heb daar geen werkplaats.
    Zodoende ga ik de Hammer A3-26 met silent-power-spiraalschaafas (geluidsarm) en de Axminster AW12BSB2 zaagtafel (complete versie) verkopen.
    De vandiktebank van de A3-26 is uitgerust met het digitale handwiel. Dat werkt met een instelprecisie van een tiende millimeter. Daarbij draait dit handwiel beter dan de standaarduitvoering.
    De machine geeft een prachtig schaafbeeld en loopt als een zonnetje.
    De machine is een jaar geleden aangeschaft, praktisch niet gebruikt en in feite nog als nieuw.
    Gewicht 195 kg.
    Voor de specificaties kan je naar deze link http://www.hammer-houtbewerking.nl/n...6--260-mm.html
    De nieuwprijs van de A3-26 was 2600 euro. Ik wil er nu 2150 voor hebben.

DSC_0015.jpg DSC_0017.jpg DSC_0019.jpg DSC_0020.jpg DSC_0013.jpg

De Axminster zaagtafel is de complete versie inclusief uitbreidingextenties zoals de maximale zijtafel, de verlengtafel en de roltafel.
    De machine heb ik eind 2009 aangeschaft en is ook weinig gebruikt.
    Behalve de verlengtafel is alles (ook de roltafel) met gietijzeren bladen.
    De motor is 3 Kw 220 volt.
    Het zaagblad is 315 mm en zodoende een zaaghoogte van 10 cm. Naast het bijgeleverde zaagblad van de fabriek heb ik er een Stehl zaagblad bij, widia 28-tands met spaanbegrenzer.
    Zaagbreedte in ieder geval ruim 130 cm.
    Gewicht 250 kg.
    Met onderstaande link staat niet meteen de complete versie op foto.
    De link http://www.axminster.co.uk/axminster...aw-bench-24975
    Afmetingen
    Breedte inclusief roltafel 245 cm
    Lengte inclusief verlengtafel 170 cm
    Afmeting bladen machine zelf 60 cm x 80 cm + zijtafel 2 maal 44 cm X 80 + 148 cm X 80
    Verlengtafel 60cm X 53 cm
    Roltafel 50cm x 40Cm
    Het spouwmes op de bijgevoegde foto's is niet het origineel, het originele spouwmes heb ik er wel bij evenals de bijbehorende beschermkap.
    Op de foto's is ook de verlengtafel niet gemonteerd.
    Ook heb ik er een heavy duty base bij. Een zwaargewicht carrier. Link http://www.axminster.co.uk/heavy-duty-machine-base
    Daarmee is hij goed te verplaatsen, iemand erbij voor de steunpoot is wel handig.
    De nieuwwaarde van de machine inclusief de carrier is 2070 euro
    Ik vraag er 1100 voor.

DSC_0010.jpg DSC_0009.jpg DSC_0008.jpg
    DSC_0004.jpg
    DSC_0003.jpg

De machines zijn werkend te zien.
    Als je belangstelling hebt stuur me een pb.

Mvg Koos

ligt het aan de foto of ziet het spouwmes en het zaagblad er niet echt geweldig uit?
    hebben de machinnes vochtig gestaan?(kan ik me bijna niet voorstellen maar te zien aan die twee onderdelen...)

Je hebt het goed gezien. Het ligt niet aan de foto.
    Dit spouwmes en zaagblad komt van mijn vorige zaagtafel en gebruikte ik als het nieuwe zaagblad naar de slijperij was.

draait de vlak van dikte bank op kracht stroom???

Gr Remco

Volgens de nederlandse Hammer site:
    1x 230 V motorspanning, Motorsterkte 2,6 pk (1,9 kW) S6/40%
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Van waar ben je ergens?

Ik heb de indruk dat je het tegen schrijnwerker hebt. Mocht je toch mij bedoelen, ik kom uit Lelystad.

Mvg Koos

Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Koos,
    Ik heb wel interesse in de Hammer. Op welke termijn moet die de deur uit zijn? Ik kan misschien niet onmiddellijk langskomen, (kom uit België) maar samen kunnen we wel een datum prikken.
    mvg,
    Tino

Tino, je hebt een pb.

Mvg
    Koos

De machines zijn beide verkocht.

Forum Rechten