Stahlmann vandiktebank

serge_vangeel

Nieuw lid
21 nov 2013
2
0
Oosterhout
Beste woodworkers,

Als (bijna) beginnend meubelmaker ben ik op zoek naar een vlak/ vandiktebank. Ik kwam een Stahlmann tegen.... Is dit wat, zover jullie dit weten. Andere opties misschien? Budget €500 en niet te groot ivm werkplaats.

gr.
serge
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De stahlmann is een hobby machine, verkocht onder 6-7 andere namen met kleine verschillen.
Ze zou niet slecht werken maar er zijn een paar nadelen die ik heb kunnen vinden op een Frans forum:

Tafel is zo kort dat stukken langer dan 1m moeilijk te bewerken zijn
Maakt veel lawaai
motor mankeert kracht en raakt overhit als je teveel afneemt, dus traag werken en weinig afnemen
Je moet de afzuigkap en geleider demonteren telkens als je wisselt tussen functies.

Ik denk dat je beter een occasie zoekt van een gereputeerd merk zoals robland, iets van gietijzer dat je later weer kan doorverkopen voor dezelfde prijs. Die Chinese Stahlmann is occasie niets meer waard.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Zelfde laken en iets met een pak.

Ga voor een 2ehands inca of kitty oid.

Ik heb zo'n stahlman en gebruikt het alleen voor vandikte gedeelte en dat werkt redelijk. (2e hands spot goedkoop dus ik klaag niet)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.