Vaderdag cadeau

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Na een eenmalige aai over mijn cirkelzaagblad toch maar een stukje extra veiligheid aangeschaft.(hoewel dit mijn onvoorzichtigheid niet had kunnen voorkomen)

micro-jig-grr-ripper-basic-duwblok-met-dvd.jpg

Ik weet wel je kan veel maken maar nu ligt ie er. Een tweede is ook heel handig bij het doorvoeren dus dat kan een volgend projectje worden.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Heel mooi incra tooltje, ik ben benieuwd hoe hij bevalt, ik heb hem ook overwogen, maar vond het wel veel geld voor iets waarvan je niet veel ervaring berichten kunt vinden.
ik heb er dus wel eerst zelf een gemaakt.

success met veilig werken :)

groet john
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
Na een eenmalige aai over mijn cirkelzaagblad toch maar een stukje extra veiligheid aangeschaft.

zo te zien een valse veiligheid, als je met dat ding voorbij de zaag bent lig je met je onderarm boven een onbeschermde zaag.
gewoon een afdekkap gebruiken met een duwhout, en een spouwmes natuurlijk.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
IK heb hem ook. Vond het aanvankelijk ook best veel geld, maar ik moet zeggen dat hij echt handig is en hem op de zaagtafel veel gebruik.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Bedankt John dit heeft mij op een idee gebracht, ik heb ergens nog een oude spaan(weet de naam niet zo) liggen waar je de voegspecie in de voegen van de badkamer moet in smeren.
Daar zit ook een soort rubber onder en zou dus ook wel moeten werken denk ik.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Daarom moet je bij het gebruik van machines dus geen losse kleding aan doen!
Ik had het trouwens ingeschat als veilig, de frees stond laag ingestweld, lager dan de dikte van het hout.
ik zou ook geen andere manier kunnen bedenken om materiaal over de freestafel te drukken???

Groet John
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
...ik zou ook geen andere manier kunnen bedenken om materiaal over de freestafel te drukken???
Een andere manier misschien niet, maar wel de plaats waar je staat. Het lijkt me in het algemeen veiliger om van rechts naar links door te voeren dan van je af, ook bij een zaagtafel sta je links van het zaagblad, niet in het verlengde ervan. Bij jouw opstelling moet je dan trouwens wel in de muur gaan staan.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Bij mijn opstelling gaat dat idd niet, ik denk ook niet dat het bij frezen veiliger zou werken.
Het incra tool uit deze post is volgens mij ook niet erg geschikt om van rechts naar links te werken.
Het zijn wel dingen die hier es besproken kunnen worden, ik werk heel bewust op een manier die mij veilig lijkt, maar een ander kan er dus heel anders tegen aan kijken.
Als er manieren zijn om de veiligheid te verbeteren, doe ik zeker mee, ik speel graag gitaar en dat gaat niet zonder vingertjes!

John
 

ATS

Nieuw lid
8 mei 2013
3
0
TOPPIE waar haal je die neopreen ?

op het werk hebben we soms rest materiaal 3mm dik, 1 zijde zelfklevend.
denk aan stukjes van 100 x 250 mm
wil best wat apart houden.

We hebben ook een brandvertragende versie wel eens over.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.