Zelf keuken bouwen

polleke

Nieuw lid
2 mrt 2010
1
0
Hoi ik ben nieuw op dit forum , hopelijk leer ik er veel van ...hallelujah!
Als amateur/beginner en na veel denk en kieswerk vermoed ik dat het beste is eerst er van uit te gaan welk werkblad je wilt installeren . Het aantrekkelijkste alternatief ( ook prijstechnisch ) lijkt voor mij een werkblad van HPL solid color 1.2mm . Een prachtig product van Duropal en dorr en door gekleurd . Volgens mij kan dit optisch dezelfde voldoening geven als hardsteen , composiet e.d. maar is wel een flink stuk goedkoper .
In ieder geval beantwoord dit product aan mijn strakke designvraag . Ik heb wel in technische specificaties gelezen dat zo een blad moet kunnen werken , en de beste basis zou spaanplaat zijn :?: . zelf zou ik eerder aan multiplex gedacht hebben :roll: , dus zit ik nu met de vraag te spelen hoe ik het hoekblad zal gaan bevestigen aan het corpus dat ik van plan ben als een meubel uit 1 stuk te gaan maken ? Ik ben namelijk nogal een stevigheidsfreak , misschien ga ik dan weer te veel te ver met stevig verankeren :shock: Daarom eerst de keuze van werkblad en vervolgens de rest bepalen vanwege de technische specificaties van het blad . Zit ik hierin goed ?
 

Wessel

Nieuw lid
13 dec 2010
1
0
Geachte forumleden,

Net als hieronder ben ik van plan mijn eigen keukenkastjes zelf te gaan maken van 18mm B/BB beukenmultiplex. Ik las in de reacties dat er gesproken wordt over 32 mm. Kun jij mij daar wat uitgebreider over vertellen. Ik wil alles weten...
Dank
Wessel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.