welke decoupeerzaag

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Machines zien er degelijk uit, en hoor ook steeds meer die er gek op zijn, maar hun prijzen zijn ook flink hoog, dacht dat Festool hoge prijzen had, maar zon Maffel is meer dan 125,- euro duurder.
Vind dat een enorme prijs voor een decoupeerzaag.

Voor de Mafell is het veel geld maar voor wat je krijgt is hij goedkoop...

Voor de Festool geld dat het ook veel geld is voor wat je krijgt hij duur is....

Als je de set eerlijk vergelijkt dus met de verstekzool erbij en dan vergelijken met de Festool rpijs + de accessoire systainer is de Mafell bovendien niet eens meer geld... wel meer genot , en beter werk.... maar das mijn mening... ;-)
 

aguvo

Nieuw lid
13 feb 2014
15
0
Allen,

Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de festool 420 gegaan. Ga hem uitgebreid proberen en ik laat hier weten hoe hij bevalt

Gr Alex
 

Imco

Actieve deelnemer
1 nov 2013
36
0
Ik gebruik al een tijd de Makita 4351FCTK en ben daar zeer tevreden over. De zaag loopt niet weg en genoeg instelmogelijkheden.
 

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
Ik had eerst een carvex psb 400. Die ging toen vrij snel kapot (klein jaartje).
Heb toen zonder problemen een nieuwe gehad.
De psb 420
Heb er geen problemen mee.
Ik zaag veel op z.n kop
Wat ik lekker vind in de auto stand zaag hij eerst zachtjes.
Als je in het hout bent gaat hij automatisch harder.
Ik doe ook vrij veel meubels maken.
Ik vind het een heerlijke apparaat.
Ik heb eigenlijk alles van festool.
M.n collega heeft een blauwe bosch.
Die vind ik erg zwaar en groot
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Ik zou eigenlijk graag willen weten wat de ervaring met de Mafell decoupeerzaag is wanneer een "gewoon" zaagblad gebruikt wordt? Zijn er hier Mafell gebruikers die hiermee ervaring hebben?
Ik hoor het graag
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Wat bedoel je met een "gewoon" zaagblad?

Ik gebruik in de P1 die van Mafell en Bosch (alleen metaal). Ik heb er één versleten geloof ik, omdat ik die liet verbranden. Super bladen, dus het geld wel waard.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik zou eigenlijk graag willen weten wat de ervaring met de Mafell decoupeerzaag is wanneer een "gewoon" zaagblad gebruikt wordt? Zijn er hier Mafell gebruikers die hiermee ervaring hebben?
Ik hoor het graag

Ik neem aan dat je bedoeld wanneer je niet de specials extra dikke Cunex bladen gebruikt. Die zijn bedoeld om supertaks zeer recht te zagen. Ook met "Normale" bladen zijn de resultaten uitstekend, je zit dus niet vast aan die speciale bladen.
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Ik bedoelde inderdaad de speciale Cunex zaagbladen. Ik kan mij namelijk voorstellen dat ik niet voor elke klus een enorm duur zaagblad wil gebruiken. Bedankt voor de informatie, mogelijk wordt er binnenkort hier ook een mafell aangeschaft.
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Zit er ook over na te denken om een mafell te kopen maar, is hij aan de festool geleiderrail te koppelen? Of is dit zagen met een geleider iets wat je nooit gebruikt?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ook even off-topic.

Op mijn studentenjob had ik op een bepaalde dag de vraag gekregen om de draadloze verlengkabel te halen. Nu had ik wel de avond ervoor met enkele. Collega's van het werk een klein uitstapje gemakt. Dus ik was niet zo fris en helder toen ze het vroegen. Nou ik heb daar die hele bestelwagen doorzocht en na ee, goed halfuur pas tot het besef gekomen dat er iets niet klopte.


zo zie je maar gezond verstand is en blijft een heerlijk ding

Sam dit is een heerlijke opdracht. Je neemt de hele dag de tijd op te zoeken en belt af en toe op om te zoeken kijken wie het laatst lacht.
Zo hebben ze mij eens naar een vierkantengatenboor laten zoeken mooi twee uur vrij van school en ze moesten de machine betalen (gehaald uit toen de zaak van mijn vader)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
is hij aan de festool geleiderrail te koppelen? Of is dit zagen met een geleider iets wat je nooit gebruikt?

Hij past niet op een festoolgeleider, maar op die van mafell (of bosch). Dat heeft te maken met de dunne geleidingsrail, ipv de dikke van Festool. In de praktijk gebruik ik de geleiderail niet veel, want daar heb je een cirkelzaag voor. Maar het is hetzelfde hulpstuk als randgeleiding, en cirkelmal. Die gebruik ik wel. Multifunctioneel dus.

De spil van mijn trap heb ik met het lange zaagblad gezaagd. Iets van 10cm dik hout. Dit is nagenoeg haaks gezaagd. Het nadeel van het cunex blad is dat het hout nogal splintert, hele rafelige rand. Andere zaagjes zagen wel strak en ook zo goed als haaks, dat kan dus opwegen tegen de extra nabewerking van het cunex blad.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hij past niet op de Festool geleider maar veel belangrijker, wel op die van Mafell :) en bovendien zonder accessoires, je klikt hem er zo op en das toch wel makkelijk. Als je even een klus hebt en je wilt maar 1 machine meenemen dan neem je je decoupeerzaag mee in 1 sys1 met 1 rail en je kunt zowel kaarsrecht zagen als alle andere bewerkingen doen die je met een decoupeer kunt doen. Dus travel light maar wel alles bij je.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.