Staande lamp voor een nachtkastje

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een aantal jaren terug deed ik wat aan basisdraaiwerk voor jongeren rond 13 à 14 jaar.
De bedoeling was om iets bruikbaars te maken.
Een lamp voor op het nachtkastje werd geraliseerd.
De jongen met de rode trui is mijn zoon en de andere met de blauwe trui is een buurjongen. De buurjongen is ook een leerling van mij geweest in de houtbewerking.
Nu zijn ze ondertussen 20 jaar geworden.
De persoon met de groene trui ben ik, maar ondertussen ook wat ouder en een klein beetje grijzer geworden.
De draaibankjes die ik toen had waren heel licht, maar we trokken onze plan.
Nu heb ik 3 degelijke draaibanken.
Voor leden die pas beginnen te draaien is dit een ideale oefening.
Tussen centers draaien en op een schijf waarvan het werkstuk langs de achterkant werd geschroefd.
Een tekening werd daar niet van gemaakt, maar ik toonde alles voor en de jongeren deden alles na.
De nodige begeleiding kregen ze en we hadden veel plezier. Wat men realiseerde, mocht gratis meegenomen worden.
De jongeren waren heel blij met hun werkstukje en meestal gingen ze het geven als cadeau voor moederdag, vaderdag, een verjaardag, een nieuwjaar, enz.
De dag van vandaag doe ik het niet meer doordat jongeren het niet meer willen doen.
Toch zou ik het nog heel graag willen doen omdat ik heel graag met jongeren werk.
Beste forumleden, wie het namaakt, vergeet uw resultaat niet op de forum te plaatsen.
Succes bij het draaien.

draaiwerk 1 mei 2008 050.jpgdraaiwerk 1 mei 2008 005.jpgdraaiwerk 1 mei 2008 008.jpgdraaiwerk 1 mei 2008 006.jpgdraaiwerk 1 mei 2008 037.jpgdraaiwerk 1 mei 2008 047.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een onderwerp waar Ik geen ervaring in heb Jacob, maar heb een vriend hier die nu 84, jarenlang een vocational/beroeps leeraar was hier in Atikokan (komt uit Amsterdam) en het probleem hier is dat het schoolbestuur de beroepsopleiding heeft laten vallen voor de verzekering kosten, een groot probleem hier en de USA, de jongeren zijn de dupe er van, ervaring in het gebruik van machinerij en hands-on is goed voor kinderen volgens mij, ook om een gevoel te krijgen wat iemand kan doen of lijkt te doen later of als een beroep, juist mijn opvatting aan 't.

Die tafel lampen zijn best mooi en ja een goede oefening in de basic turning skills, it is iets waar de jongens later met goede gevoelens aan terug kunnen denken, I do appreciate this subject Jacob, thanks :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.