MOOIE underlayment / multiplex platen, waar te koop?

henkhout

Actieve deelnemer
10 mei 2014
30
0
Ik ben op zoek naar mooie vuren underlayment/multiplex platen, zonder noesten, om fronten voor een keuken van te maken, bij de reguliere bouwmarkt krijg je al snel het antwoord dat platen zonder noesten niet bestaan, en dat je geluk moet hebben etc etc. Maar ik zie legio voorbeelden waar mooie platen zijn gebruikt, zoals onderstaand. Maar WAAR vind ik deze platen? iemand een idee?

Zapiekanka-restaurant-in-Warsaw-with-painted-steel-frames-by-MFRMGR_dezeen_21.jpg

dezeen_Home-09-by-i29_ss_10.jpg
 

Bijlagen

  • plywood-built-in-furniture-by-big-game-2.jpg
    plywood-built-in-furniture-by-big-game-2.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 649
Laatst bewerkt:

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Hoi Henk,

Toevallig heb ik net een commode af in dit hout. Ik heb dit gehaald bij een 'echte' bouwmarkt.. Denk aan Raab-Karcher, Neerbosch, Kombi, Jongeneel

Het hout wat ik heb gebruikt heette volgens mij Araucania Underlayment of iets in die richting. Zie hier de foto's

foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpgfoto 4.jpg
 

henkhout

Actieve deelnemer
10 mei 2014
30
0
Dat lijkt er inderdaad meer op, de tekening op mijn voorbeelden lijkt wel wat fijner van structuur, maartoch. Ik ga genoemde bouwmarkten even proberen, bedankt,
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Klopt inderdaad. Ik denk daarbij ook dat er op jou foto's een lijn olie of iets dergelijks op de kasten zit. Mijn kastje is nog blank, misschien dat het scheelt in contrast. Succes met zoeken
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik gebruik altijd berken multiplex voor interieur: dat is van hoge kwaliteit, zonder knopen, fijne lagen, en heel licht van kleur (veel lichter dan de voorbeelden hierboven, wat een beetje 'oranje' uitziet)

Ongeveer 40 euro per plaat, maar zijn geld waard
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Heau heau het is geen berken multiplex. Varelplex is een constructieplaat opgebouwd uit sterke Grenen fineren uit duurzaam beheerde bossen. Ergo geen berken dus.
 

henkhout

Actieve deelnemer
10 mei 2014
30
0
Jongeneel heeft varelplex, berken overigens ook. Goede ervaringen met jongeneel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.