Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

MOOIE underlayment / multiplex platen, waar te koop?

Ik ben op zoek naar mooie vuren underlayment/multiplex platen, zonder noesten, om fronten voor een keuken van te maken, bij de reguliere bouwmarkt krijg je al snel het antwoord dat platen zonder noesten niet bestaan, en dat je geluk moet hebben etc etc. Maar ik zie legio voorbeelden waar mooie platen zijn gebruikt, zoals onderstaand. Maar WAAR vind ik deze platen? iemand een idee?

Zapiekanka-restaurant-in-Warsaw-with-painted-steel-frames-by-MFRMGR_dezeen_21.jpg

dezeen_Home-09-by-i29_ss_10.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door henkhout; 10-06-14 om 09:23.

Hoi Henk,

Toevallig heb ik net een commode af in dit hout. Ik heb dit gehaald bij een 'echte' bouwmarkt.. Denk aan Raab-Karcher, Neerbosch, Kombi, Jongeneel

Het hout wat ik heb gebruikt heette volgens mij Araucania Underlayment of iets in die richting. Zie hier de foto's

foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpgfoto 4.jpg

Dat lijkt er inderdaad meer op, de tekening op mijn voorbeelden lijkt wel wat fijner van structuur, maartoch. Ik ga genoemde bouwmarkten even proberen, bedankt,

Klopt inderdaad. Ik denk daarbij ook dat er op jou foto's een lijn olie of iets dergelijks op de kasten zit. Mijn kastje is nog blank, misschien dat het scheelt in contrast. Succes met zoeken

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik gebruik altijd berken multiplex voor interieur: dat is van hoge kwaliteit, zonder knopen, fijne lagen, en heel licht van kleur (veel lichter dan de voorbeelden hierboven, wat een beetje 'oranje' uitziet)

Ongeveer 40 euro per plaat, maar zijn geld waard

Henkhout in welke regio zoek je.

Athanor
    Guest
    Ik koop dergelijke platen bij de Bouwmaat.

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    40 euro voor berken multiplex ???
    hier kosten die over de 90 per plaat

30,61 incl btw per plaat om precies te zijn 18mm, 122/244

Forum Rechten