Weer een silly projectje

WR1944

Oud hout
Het is volop zomer en de achtertuin alhier vraagt om een BBQ. Vanwege het informele karakter (maar bovenal het gemak) gebruiken we dan kartonnen bordjes en idem bekers. Om de ongebruikte voorraad grijpklaar te kunnen hebben moest er wat verzonnen worden. En natuurlijk in hout. Zo werd de Paper plate and cup holder geboren.

Van restjes hout maakte ik een vierkant dat met halfhoutse verstekverbindingen samengesteld werd. Op de achterste punt werd een steun geplaatst uit twee stukken in verstek tegen elkaar. Op de linker- en rechterpunt kwamen twee ronde deuvels en op de voorste punt kwam eveneens een ronde deuvel met een achtkantig kopje.

Met deze uitvinding konden we de borden en bekers klaar voor onmiddelijke inzet op de tuintafel plaatsen.

P6091825q.jpg

P6091826q.jpg

P6091824q.jpg
 
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Wat leuk bedacht. Dat is misschien ook wel iets om met de kinderen te maken.
Dan kunnen ze bij een kinderfeestje hun eigen bordjeshouder gebruiken.
 

WR1944

Oud hout
Wat leuk bedacht. Dat is misschien ook wel iets om met de kinderen te maken.
Dan kunnen ze bij een kinderfeestje hun eigen bordjeshouder gebruiken.

Dat klinkt in eerste aanleg leuk maar als een bordje eenmaal in gebruik is dan kost het al genoeg moeite om het vlak te houden zonder dat de restjes voedsel er af druipen. Maar gelukkig is dat een puur theoretisch probleem want het jongste kind in de zeer ruime familie-omtrek is twaalf. Gelukkig maar want kinderen bezig (en vooral rustig) houden is niet mijn sterkste kant en zeer zeker geen hobby. Mijn stelling is dat kinderen geboren moeten worden op 18-jarige leeftijd, afgericht en zindelijk.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
@WR1944: Nee, ik bedoel eerst thuis met mijn zoontje zo'n houder maken, en dan bij zijn verjaardag zetten we de schone bordjes en bekertjes in de houder. Daarna kan het hele servies zo de vuilnisbak in.
Om ze tijdens het feestje bezig te houden is er zwaarder geschut nodig.
En mama.
En oma.

Dingen eten van karton smaakt toch voor geen meter?
Nee, en de meeste spare-ribs zijn te groot. ;)
 

WR1944

Oud hout
Dingen eten van karton smaakt toch voor geen meter?

Zo aan die opmerking te zien heb jij de hongerwinter 1944/45 niet meegemaakt. ;)

Om alle misverstanden uit de weg te ruimen: men is in Amerika bekend met het gebruik van aardewerk en porceleinen borden. Er bestaat zelfs zoiets als "fine dining" waarbij je na iedere gang van het menu wordt voorzien van een nieuw bord.
Maar bij de informele vorm van een BBQ is er sprake van "finger food" waarbij je zoals je kunt lezen je vingers mag gebruiken. En in die context vallen kartonnen bordjes niet zo uit de toon.

Ik kreeg wel de opmerking dat een uitbreiding van de functionaliteit in overweging zou moeten worden genomen. Met een kleine aanvulling zouden er ook plastic bestek en papieren servetten in geplaatst kunnen worden. Ik neem het idee in overweging want de zomer is (hopelijk) nog lang ook al regent het lichtelijk op dit moment.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.