Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Rose engine / Ornamenten draaibank

Een video over mijn onlangs gebouwde "Rose engine"

http://www.houtdraaiatelier.nl/video/rose engine.flv (download duurt ~ 20 seconden)

of

(via Youtube)
    Laatst gewijzigd door pme001; 05-06-14 om 19:12.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Na het zien van het filmpje ben ik ervan overtuigd dat hout geen probleem is voor de constructie, ik dacht aan veel hogere toerentallen. (had dan ook nooit zo'n machine gezien). Wat een geweldige mogelijkheden bied deze machine!

Hoe heb je de "mallen" gemaakt? Met de hand of CNC? Als de zijden (hoeken) niet exact hetzelfde zijn krijg je nooit een exact frees-patroon lijkt mij.

Verder petje af hoor! Ik ben een groot voorstander van het zelf bouwen van machines en hulpstukken en dit soort doet mijn hart sneller kloppen.

Groeten,
    Patrick

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Ik heb genoten van dit filmpje, wat een prachtige machine heb je gebouwd.
    Chapeau, Mvg.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

@ Zaag: De mallen heb ik met de hand gemaakt. Tekening afgedrukt op de printer, op Berkenmultiplex geplakt, uitgezaagd en geschuurd met een schuurton. 't Belangrijkste is dat het gat exact in het midden zit.
    Van zelfbouw ben ik ook een liefhebber, en in dit geval is 't zelfs de enige manier. Er zijn wel "rose Engines" te koop (Lindow in de USA) maar dan praat je over duizenden $$ of €€

@ Spaander Bedankt voor het compliment. Ben er zelf ook zéér tevreden mee.

Peter

Dit is top Peter, wat een bijzondere machine, heb genoten van het filmpje en je posts! Gaat wat mij betreft naar onze eregalerij!

jaap

vond deze net op youtube

denk toch dat je nog ff wat meer jigs moet bouwe :P

misschien interesant
    Nu ook op facebook onder De Draaiende Boom

Forum Rechten