chemische ankers

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Bedankt voor de tip! Hadden ze wel in de gebruiksaanwijzing mogen zetten :mad:

Dat staat in het kleine boekje wat bij de kokers zit, de meeste vakhandels hebben er ook een technisch info blad bij liggen.

- - - Updated - - -

Zijn de zeefhulzen niet alleen maar voor gebruik met kit?

Weet haast zeker van ja, de chemische ankers die je verticaal plaatst zijn na 30 sec vaak voldoende hard om het gewicht van het anker te kunnen dragen, even kort vasthouden dus.
De samen stelling van de chemische ankers, samen met het beetje gebroken glas zijn denk ik te grof voor de gaten in de zeefhuls.
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
Goede reactie`s en levend uit de praktijk, beter kan het niet. Het is een keuze die je moet maken...de werking blijkt zeer goed. Ik ga voor de capsules, langer houdbaar en de toepassing voor hier is verankering in blokken van 10 of 20 cm dik, vast materiaal.
De draadeinden maken we wel zelf, even in de draaibank en draad snijden naar behoefte. Zou grof draad beter zijn? of juist fijn draad? mij lijkt grof......en ja, met de buisjes heb je denk ik ook niet een zeefhuis nodig, het is best een fijne passing lijkt mij.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik weet niet wat voor blokken je bedoelt maar ik zou voor de capsules even kijken op de site van Fisher. Er staat volgens mij alleen beton van een bepaalde dichtheid en natuursteen van hoge dichtheid.
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
De dichtheid van het materiaal van de blokken is niet erg hoog, veel gewicht maar grof van structuur. Een mengsel van cement, zand en lava-achtig materiaal.
In de betonmolen mixen, en mallen vullen om de blokken te maken van 20x20x40. Een steen boortje vliegt er doorheen, dus....
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
(waarom) Ga je die blokken zelf maken?

De draadeinden moeten de juiste staalkwaliteit hebben (behorende bij de toepassing). En ze hebben een bepaalde vorm, zodat de inhoud van de capsule goed vermengd wordt.

Denk eraan dat je de gaten goed schoonblaast en borstelt. En hanteer de juiste randafstanden, ook achter het anker.
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
Die blokken maken ze hier op het eiland, ik niet hoor....pfff moet daar niet aan denken zeg. Ze kosten 50 cent per stuk, met 2000 blokken zet je een heel huis in elkaar.
Maar die ankers, tja misschien moet ik toch de andere kant op denken en het eens proberen met de andere techniek zoals geopperd door velen. Ook beresterk denk ik, weet niet hoelang je het goed kan houden hier in de tropen??
 

xanax

Actieve deelnemer
28 aug 2014
55
0
Ik heb beide reeds gebruikt, die buisjes en de kitspuit versie.
Buisjes zijn veel duurder dan de kitspuit uiteindelijk (kitspuit kan je met de bijgeleverde schroefdop gewoon terug sluiten, en rustig een half jaar wegleggen zonder probleem).
Als je een dikker draadeind wat dieper in een vloer wil vastmaken, ga je met buisjes ook niet ver komen (gooi er dan maar een stuk of 4 per boorgat in zegmaar)

Waar je wel moet op letten, is dat je je niet zo'n standaard kitpistool van een 5 euro gebruikt (zie foto voor idee: http://www.marinediscounter.nl/kitpistool-simson.html ), deze zijn sneller kapot dan je een tube chemisch anker verwerkt krijgt .... (ikzelf gebruik constant zo 1 als op volgende foto: http://www.ez-catalog.nl/artimages/8714678182501/photo/img_7372.png )

Nog een ander goed toepassingsgebied is het lijmen van beton (heb hier 2 jaar geleden een afgebroken stuk beton van een putdeksel mee gelijmd, waar meermaals per week met een 19ton truck overgereden wordt, geeft geen krimp ;))
mvg
 

xanax

Actieve deelnemer
28 aug 2014
55
0
dat is wel HEEL duur vind ik, plus je hebt er een speciaal op maat gemaakt spuitpistool voor nodig (a la hilti systeem dus).

Doe mij maar Soudal Chemisch Anker CA1400, kost ongeveer een €12 of net iets meer, en dat kan je met een zware kitspuit gebruiken, extra mengtuitjes kosten een 2 euro voor de 5 ...
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
dat is wel HEEL duur vind ik, plus je hebt er een speciaal op maat gemaakt spuitpistool voor nodig (a la hilti systeem dus).

Doe mij maar Soudal Chemisch Anker CA1400, kost ongeveer een €12 of net iets meer, en dat kan je met een zware kitspuit gebruiken, extra mengtuitjes kosten een 2 euro voor de 5 ...

Koker kost iets van 20 euro, mengtuit 75 cent, prijs/kwaliteit is goed, aanschaf spuitpistool is wel een ding ja :rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.