Schaal uit pruimenhout.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
P4160031.jpgP4160032.jpg
Gedraaid uit een stuk van een pruimeboom die ik bij het boomgaardmuseum " 't olde ras" in Doesburg heb gehaald
Diameter van de schaal is 28cm.
hoogte is 14,5cm.
wanddikte 0,6cm.
Behandeld met Friction oil.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi stuk hout Rien, en netjes gedraaid, Ik wou dat Ik makkelijker aan zulk groot pruimenhout kon komen, Ik heb een paar keer Pruimenhout gedraaid maar het is vrij zeldzaam in Ontario, Ik houd van dat hout, Het is zo mooi en draait zo goed.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik heb nog wel wat van die stukken liggen Leo, maar het wordt denk ik een probleem om het in Atikokan te krijgen.
Maar je moet maar zo denken, wij zijn jaloers op het hout dat in Canada overvloedig aanwezig is.
O ja, en ook jaloers op het fantastische Snoekwater in jouw omgeving.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
.I
Maar je moet maar zo denken, wij zijn jaloers op het hout dat in Canada overvloedig aanwezig is.
O ja, en ook jaloers op het fantastische Snoekwater in jouw omgeving.

Je zij, "Ik heb nog wel wat van die stukken liggen Leo, maar het wordt denk ik een probleem om het in Atikokan te krijgen” en ja daar heb je natuurlijk wel gelijk in, alhoewel Ik een zwager (schoonbroer ?) en vrouw die deze zomer over zullen komen (Augustus en September) maar Ik denk dat die er ook geen plaats voor heeft in zijn/hun koffers :D

Ja naaldhout hebben we nog al wat (maste pinnen noemde Ik die vroeger altijd, Ik kan nog niet goed wijs uit al de verschillende soorten) maar nogal wat andere soorten overleven het hier in het grootste deel van Canada niet, te koud in de winter.

Snoek, Ik had er nog een aan de lijn enkele dagen geleden, was aan het vissen met een kleinzoon, niet erg groot, misschien 50 cm lang en hij ging weer terug in het water nadat we hem geland hadden, maar ja het is heel goed vissen hier in de omgeving als je bij het water kunt komen, vliegen is dikwijls de enige manier, en dan worden het dure vissen :rolleyes:
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel mooie schaal Leo.
Het tikkeltje roze is zeer toepasselijk in de pruimelaar en de schors die geheel is gebleven doet het plaatje volledig passen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
@ Nico: bedankt voor de opmerking. Het is een terechte fout van me.

@ Rien 1: Ik heb blijkbaar een foutje neergeschreven naar de verkeerde persoon gericht.
Dit werd hier boven getypt, maar is eigenlijk naar u toe gericht.
Heel mooie schaal Leo.
Het tikkeltje roze is zeer toepasselijk in de pruimelaar en de schors die geheel is gebleven doet het plaatje volledig passen.

Zeker grote waardering voor u Rien 1.
Leo moet eigenlijk Rien 1 zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.