Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Schaal uit pruimenhout.

P4160031.jpgP4160032.jpg
    Gedraaid uit een stuk van een pruimeboom die ik bij het boomgaardmuseum " 't olde ras" in Doesburg heb gehaald
    Diameter van de schaal is 28cm.
    hoogte is 14,5cm.
    wanddikte 0,6cm.
    Behandeld met Friction oil.

Mooie schaal, en een mooi stuk pruimenhout.

Heel mooi! Recht voor zijn raap, die wat grotere platte bodem laat het hout ook mooi zien.

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Ja mooie schaal van mooi hout. De bodem is anders dan ik zou verwachten. Toch pakt deze schaal me.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Mooi stuk hout Rien, en netjes gedraaid, Ik wou dat Ik makkelijker aan zulk groot pruimenhout kon komen, Ik heb een paar keer Pruimenhout gedraaid maar het is vrij zeldzaam in Ontario, Ik houd van dat hout, Het is zo mooi en draait zo goed.

Ik heb nog wel wat van die stukken liggen Leo, maar het wordt denk ik een probleem om het in Atikokan te krijgen.
    Maar je moet maar zo denken, wij zijn jaloers op het hout dat in Canada overvloedig aanwezig is.
    O ja, en ook jaloers op het fantastische Snoekwater in jouw omgeving.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rien 1 Bekijk Berichten
    .I
    Maar je moet maar zo denken, wij zijn jaloers op het hout dat in Canada overvloedig aanwezig is.
    O ja, en ook jaloers op het fantastische Snoekwater in jouw omgeving.
    Je zij, "Ik heb nog wel wat van die stukken liggen Leo, maar het wordt denk ik een probleem om het in Atikokan te krijgen” en ja daar heb je natuurlijk wel gelijk in, alhoewel Ik een zwager (schoonbroer ?) en vrouw die deze zomer over zullen komen (Augustus en September) maar Ik denk dat die er ook geen plaats voor heeft in zijn/hun koffers

Ja naaldhout hebben we nog al wat (maste pinnen noemde Ik die vroeger altijd, Ik kan nog niet goed wijs uit al de verschillende soorten) maar nogal wat andere soorten overleven het hier in het grootste deel van Canada niet, te koud in de winter.

Snoek, Ik had er nog een aan de lijn enkele dagen geleden, was aan het vissen met een kleinzoon, niet erg groot, misschien 50 cm lang en hij ging weer terug in het water nadat we hem geland hadden, maar ja het is heel goed vissen hier in de omgeving als je bij het water kunt komen, vliegen is dikwijls de enige manier, en dan worden het dure vissen

Heel mooie schaal Leo.
    Het tikkeltje roze is zeer toepasselijk in de pruimelaar en de schors die geheel is gebleven doet het plaatje volledig passen.

Mooie schaal uit een mooi stuk hout

Wink

Hoi Didier, de schaal is van Rien, niet van Leo.

Forum Rechten