Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Gevraagd, spijlen voor bed.

Ik ben voor mijn dochter een nieuw bed aan het maken. Alles lukt tot zover, maar ik heb helaas geen draaibank om spijlen te draaien, welke we er willen in verwerken.

Wie o wie in de regio Friesland/Groningen, kan en wil een serie gelijke spijlen voor me draaien. Het gaat om +/- 21 tot 24 spijlen van zo'n 26 cm lang.

Ik maak het bed van eikenhout, maar het hele bed word als het klaar is, wit geschilderd. Ik heb zelf eventueel eikenhout liggen, maar als een andere houtsoort beter is, dan vind ik dat ook prima.

Ik heb een foto toegevoegd om een beetje een idee te krijgen van het soort spijlen dat we willen.

alvast bedankt!

bed Marrit 2.jpg

Ik heb mijn werkplaats op de kop gezet. Anders graag gedaan.

Jelmer, kijk eens op http://www.houtdraaien.nl. Bedrijfje zit in Zaandijk, heeft een groot assortiment en maakt ook conform klantspecificaties.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Is er geen fries forumlid die dit wil maken ?

Heb je een bepaald budget voor deze klus ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Ik heb geen budget. Ik heb geen flauw idee wat zoiets moet gaan kosten.

Bedankt voor de link WillemLimmen. Maar ik heb liever een bedrijf/hobbyist waar ik naartoe kan om het in het echt te zien. Daar heb ik meer gevoel bij dan via foto's iets te laten maken.

Ik wil er best een eindje om rijden, dus drente/kop van overijssel in ook geen probleem.

Jelmer,
    Je zou contact op kunnen nemen met Willem van de Schors, 0594-213326.
    Als contactpersoon van de Nederlandse vereniging van houtdraaiers Radius afdeling Noord weet hij misschien iemand die dat wil doen.

Hoi Jelmer,

Als deventer niet te ver weg is dan kan ik je misschien wel helpen.

Gr. Marco

Je kan ook houtdraaierij kramer in utrecht proberen. Deze had vroeger een twintigtal modellen van trapspijlen liggen. Ze draaien wel alles met de hand en niet met een automaat.

Jelmer, kom maar een keer langs zit in Akkrum en maak ook draaiwerk(uit de hand geen automaat)

Roeland

Forum Rechten