Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010

INCA vlak vandiktebankje

Ik heb voor heel weinig een oud Inca vandikte/vlakbankje op de kop getikt.
    Nu heb ik het mechanische deel al weer aardig gangbaar gemaakt.
    Wat ik me afvraag of het vandikte deel zo goed geplaatst is. (zie foto`s hieronder)

image00100.jpg
    image00200.jpg
    image00300.jpg
    image00400.jpg

Nu nog een nieuw snoer en schakelaar erop en hij zou weer moeten werken.
    (en een veiligheidsblad voor bij het schaven, die ontbreekt jammer genoeg)
    Iemand enig idee hoe ik kan zien hoe oud hij is?

Als ik de foto s zo zie, denk ik dat het vandikte gedeelte aan de andere kant hoort. Als je nu hout invoert stoot het tegen de veer. Als je het van de kant van de veer invoerd komt het er aan de andere kant uitgevlogen. De aanvoerrichting is normaalgesproken tegen de draairichting van de beitelas in.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Als ik de foto s zo zie, denk ik dat het vandikte gedeelte aan de andere kant hoort. Als je nu hout invoert stoot het tegen de veer. Als je het van de kant van de veer invoerd komt het er aan de andere kant uitgevlogen. De aanvoerrichting is normaalgesproken tegen de draairichting van de beitelas in.
    De invoerrichting isgoed want hij loopt nu tegen de beitels in. Op een andere manier plaatsen kan niet dus ik denk dat de veerbladen verkeerd zijn gemonteerd...?of ik denk verkeerd...iemand in het bezit van zo`n zelfde machine die het weet? Ik heb er geen doucmentatie van.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Hij moet er vanaf de andere kant worden opgeschoven. Dan transporteer je het hout dezelfde kant op als bij het vlakken.
    Het hout wordt op de veer gelegd en doorgevoerd. Zo wordt ervoor gezorgd dat het hout aan de bovenkant langs de rol die de dikte bepaalt wordt gevoerd. Die rol is maatgevend, die verstel je met de draaiknop.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtenklaas Bekijk Berichten
    Hij moet er vanaf de andere kant worden opgeschoven. Dan transporteer je het hout dezelfde kant op als bij het vlakken.
    Het hout wordt op de veer gelegd en doorgevoerd. Zo wordt ervoor gezorgd dat het hout aan de bovenkant langs de rol die de dikte bepaalt wordt gevoerd. Die rol is maatgevend, die verstel je met de draaiknop.
    Oke,dan zit hij dus wel goed. Die weblink zie ik iedere keer als het over inca gaat. Op die site vind ik echter geen oude documentatie in pdf format, alleen een catalogus van nieuw spul.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    We hebben op t forum een echt inca-professor rondstruinen : O'peatey !! Hij zal je vast kunnen helpen hiermee.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    We hebben op t forum een echt inca-professor rondstruinen : O'peatey !! Hij zal je vast kunnen helpen hiermee.
    Rick, dan wacht ik zijn reactie af. Inmiddels de stroomdraden vervangen en hij schaaft als de beste. Net even wat essen balken geschaafd...(2 met houtworm..grhh)

Hij zit er verkeerd op.
    Hij moet aan de kant van de verstelbare tafel komen.
    Het lage gedeelte moet wel boven de messen zitten
    Voor je gaat schaven de verstelbare tafel op zijn laagst zetten.

Ik zou boven de v-snaar even een beschermkapje maken, is veiliger.
    Succes.

Ik heb een pdf van de gebruiksaanwijzing. Hoe kan ik die hier posten?
    Anders stuur maar een pb met je e-mailadres.
    Hier staat nog een geleider te koop die er op past: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

verdekke, zo'n vandikte optie zoek ik nog! jaloers

Forum Rechten