mijn werkplaats

schaver

Actieve deelnemer
4 jan 2008
57
2
Hier gebeurt het, althans zou het moeten gebeuren. Vorig jaar heb ik mijn Festool CS70 omgeruild voor een Felder 700 combinatie zaag/frees. Beide zijn fantastische machines, maar hebben ook hun specifieke eigen werkgebied. Na eerst elektrisch gereedschap aangeschaft te hebben, bleek toch ook dat je niet ontkomt aan wat eenvoudig handgereedschap, zoals wat beitels en schaafje en een handzaag. Bij de Fa. Ijzerhandel Gort in Lemmer vond ik nog bijna de hele collectie Nooitgedagt beitels met die mooie houten handvaten en kocht een eenvoudig Stanley schaafje met verwisselbare mesjes. Enkele jaren geleden stapte ik voor het eerst binnen bij de Fa. Baptist voor Houtbewerkers in Arnhem. Met open mond heb ik uren door de winkel gedwaald en ging naar huis met een stapel boeken en tijdschriften. Na nog enkele bezoeken en deskundig advies van Alex Hemme, kwamen ook de Lie Nielsen schaven, de waterslijpstenen, de Tormek slijpmachine etc. Gewoonweg schitterend gereedschap en prima advies.


Attached files
 

Bijlagen

  • CIMG1141.jpg
    CIMG1141.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 4
  • CIMG1142.jpg
    CIMG1142.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 4
  • CIMG1143.jpg
    CIMG1143.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 4
  • CIMG1144.jpg
    CIMG1144.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 7
  • CIMG1145.jpg
    CIMG1145.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 4

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
ziet er goed uit!!
ik ben jaloers op die mooi grote ruimte!
Bas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.