Felder FB-510 in eerste actie

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Speciaal voor Rendew op verzoek, mijn nieuwe Felder FB-510 met Tuffsaw bladen in werking. Wat een genot om met deze zaag te werken, out of the box gewoon goed zonder al te veel afstellingen. Dan merk je pas hoe goed een echte lintzaag is en wat die kan.

Het is maar even een snel testje maar herzegen van de hardste en dikste houtsoorten met grote precisie geen enkel probleem. Enjoy!


En nog eentje met amerikaans eiken van ruim 20cm hoog

 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Klopt Jan, speciaal voor de film, en normaal sta ik ook anders bij de zaag maar dan zou ik voor de camera staan :)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Mooi hoor !!!!! Zo'n joekel krijg ik niet op mij bovenwoning 3e etage :-(
Enne de hammer A3 vlak vandikte is al in aantocht ?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Jan, jij hebt ook zo'n mooie Felder he. Net als Fons ben nu dus tenminste de derde. Ik heb de volgende linten:

3/4" SuperTuff Premium Vari-Tooth – this blade is great for veneer type cutting, re-sawing seasoned wood and will cope with wood from around 10 – 15mm thick up to the maximum thickness that the bandsaw can cope with

M42 blades are great because they will last around 5 – 10 times longer and popular ones are:

1/4" x 6tpi M42
3/8” x 8tpi M42
3/4" x 3tpi M42

Ik had bedacht wat ik wilde en toen heeft Ian me beetje geholpen, voor herzagen is die M42 3/3" 3 tip super, wel redelijk ruwe finish maar das met 1 lichte schaafactie (van de Scheppach ;-) ) weer weg.

@Rendew De A3-31 staat ook al binnen, kan alleen niet zo goed filmen want heb een enorme bende rond de machines liggen, ga dus zo eerst maar eens opruimen.

@Renault, maak je geen zorgen, liggen 40 stuks 52mm dik en 1100 lang beuken achter in de Volvo om verwerkt te worden tot nieuwe kasten om de systainers op te slaan. Mooi projectje voor de nieuwe Felder en de A3-31. Als ik dan ruimte hebt past de B3-Winner er ook in, die komt begin September.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Rick, goede kwaliteit, groot zaagbereik en prijs te overzien. Behoorlijk grote werktafel vond ik ook belangrijk en deze is flink stuk groter dan de Hammer N-4400

Verder begrepen op dit forum dat de gebruikers die er al 1 hebben tevreden waren, inmiddels begrijp ik waarom.

Ik wilde ook een A-merk, 1 keer een nieuwe als het goed is voor de rest van mijn leven, deze verslijt ik niet meer denk ik.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Eeeuuhh scheppie je zou de 27ste opruimen heb je dat al gedaan en zo ja, waarom zien wij dan nog steeds geen mooie actie movie van die fluister stille Hammer A3 31!!!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Uhhh sorry Rene, dat gaat nog even een paar dagen duren, voorlopig is de A3-31 nog even niet alleen geruisloos maar ook onzichtbaar.... hij doet het wel heel goed ;-)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Nou vooruit dan Rene, vast een voorproefje.... de perfecte hoogteverstelling door een analoog wiel wat meeloopt, op de 0,1mm instelbaar en werkt feilloos....


En ruim een 3e van deze balkjes ligt inmiddels netjes geschaafd en op dikte klaar om mijn nieuwe werkbank en systainer kasten te worden :)

auto hout.jpg

Binnenkort meer voor de hongerige volgers ;-)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
dat is wel heeeeel erg kort .....ging er helemaal voor zitten en afgelopen :(

Maar zie dat het auto'tje vol zit en daar mag het hammertje vast wel de beiteltjes in zetten dus dat wqrdt een documentaire van minimaal een uur ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.