Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Rosemaling - Hindelooper schilderkunst

Vorig jaar reden we door Noorwegen en zagen langs de weg enkele mans-/vrouwhoge figuren van hout staan. Natuurlijk direct op het ho-anker getrapt en uitgestapt. Een houtlucht sleurde ons naar de overkant. Een houtdraaierij. We ontmoeten daar Lars Sana. Hij draait traditionele vormen voor de schilders van evenzo traditoneel schilderwerp: Rosemaling.
    Lars Stana vertelde van alles over zijn draaiwerk en het rosemalen, waarover hij een boek geschreven had. Dat gekocht om het thuis nog eens beter te kunnen bekijken. Hem verteld dat ik een stukje zou schrijven in het verenigingsblad van Radius (www.houtdraaien.com). Ook kwamen we aan de praat over het Hylper (Hindelooper) schilderwerk. Hem een draaiwerk van mij beloofd als dank in Hindelooper stijl.
    Leuke spontane ontmoeting zo maar tijdens de vakantie.
    Hierbij een paar foto's van Lars - rosemaling en het cadeau.
    vr.gr. Jan Pranger
    www.arstorno.nl
    P7060370.jpg

P7060369.jpg

P7060371.jpg

P5210153.jpg

P5210159.jpg

P5210163.jpg

P5210161.jpg

Ten slotte het cadeau: strakke stijl in klassieke Hindelooper kleuren met dank aan Roosjen Hindelooper schilderkunst.

P5210149.jpg
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Heel leuk, Jan. Mooi verhaal en mooi cadeau. Ik kwam vroeger elk jaar in Hamar om te schaatsen. Kocht toen vaak die houten beeldjes als souvenier. Vooral de trollen. Ze staan nog steeds in de kamer.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Een interessant en leuk verhaal Jan, mooi dat klassiek werk, ook het Hindelooper stuk dat je hebt gemaakt, mooi werk, iets dat mij niet light, Ik houd me maar bij het hout draaien

Forum Rechten