koekoeksklok

Cornel41

Nieuw lid
22 aug 2012
7
0
beste mensen

hier een werk stuk die ik met de figuurzaagmachine heb gemaakt
een koekoeksklok
gemaakt van noten eiken en esdoorn hout
afgewerkt met danisch oil
 

Bijlagen

  • DSC_2589.jpg
    DSC_2589.jpg
    39,2 KB · Weergaven: 315

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Super gemaakt, ik zou er best meer over willen weten.
het ziet er echt 'schiek' uit.
Proficiat hoor..!
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Pracht werkstuk. Daar kan je trots op zijn. Op wat voor figuurzaag -machine heb je dit gemaakt?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Sluit me helemaal aan bij de vorige posters, het ziet er prachtig uit, heel anders dan de "toeristische" versie. Wat meer foto's en details zouden welkom zijn en natuurlijk een filmpje als het 12 uur is. Als klein jongetje kwamen we een keer bij mensen op bezoek die zo' n klok hadden, zeer fascinerend, zeker voor een klein ventje die probeerde te ontdekken hoe alles werkt.

jaap
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dat ziet er goed uit, ik zou ook wel wat meer foto's willen zien (scherper dat wel ; )) , daar moeten toch behoorlijk wat uurtjes werk in hebben gezeten. Hoe zit het met het uurwerk zelf ? Heb je dit gerenoveerd of was die nog intact ?
 

Cornel41

Nieuw lid
22 aug 2012
7
0
Ik heb de klok gemaakt op een excalibur 21 figuurzaagmachine
Het aantal uren weet ik niet heb ik niet bij gehouden
het ontwerp is van dirk boelman van the art factory
Het is in Amerika je kan er het patroon bestellen van de klok met duidelijke beschrijving.
inclusief het klokje en ook het mechanisme van de koekoek en alles werkt op baterijen.
alleen het nadeel is je moet ook nog 40 euro invoer rechten betalen aan post nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.