Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Inca euro 260 / Inca 342.186

Ik heb vandaag een Inca lintzaagje op de kop weten te tikken, maar nu mist helaas de langsgeleider de beste verkoper zou nog gaan kijken of hij deze kon terug vinden.

Maar voor het geval, zijn er upgrades te krijgen o.i.d?

Ook is dit mijn eerste lintzaag dus wellicht zijn er dingen om na te kijken cq op te letten? Ik wilde hem van het weekend eens goed uit elkaar halen en alles schoonmaken / invetten.

http://www.woodworking.nl/showthread.php?8446-Mooie-inca-lintzaag/page12&highlight=inca

Dat gaat over deze http://www.axminster.co.uk/small-bandsaw-rip-fence

Over de praktijk hiervan kan nik niets zeggen omdat die momenteel voorgoed op een andere inca zit van een van de forumleden .

Er is al een nieuwe ( de zelfde) in bestelling voor mijn inca'tje

"Snik" hier is ie geloof ik

Ja ik zat ook al te kijken bij axeminster, die rail is in backorder op het moment, maar 't ding ziet er goed uit.

zelf ook al bekeken.. al heb ik wel de originele... kijken mag he

Zo vandaag even alles los gehaald ontstoft en ontroest waar nodig, de glijlagers netjes gemaakt, maar nu merk ik wel dat de lagers waar de achterkant van het lint tegen aan komt redelijk aan het einde zijn.

Maar daar zit zo'n rare schroef aan waardoor die elliptisch gesteld kan worden, is dit een kwestie van pully trekker en nieuwe lagers er in ?

Zonder belasting lopen de lagers van de wielen en motor echt super (zeer lange naloop)

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik heb helemaal geen geleider....doe alles met een zelfgemaakt geheel....is ook makkelijker aan te passen in hoogte....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

@Resetter: Ja, je moet het asje met het lager eruit halen (inbusje losschroeven). Er zijn er 2 van (boven en onder de tafel). Ik neem aan dat jij het asje hebt met aan het uiteinde een excenter waarop het lager geperst is. Aan de achterkant is een zaagsnede waarin een schroevendraaier past om het lager t.o.v. het lint af te stellen. Het lager moet je met een poelietrekker verwijderen en een nieuw plaatsen. Het is van het type 308ZZ (van diverse merken algemeen verkrijgbaar).
    Ik vind de langsgeleider redelijk onmisbaar bij een lintzaag. Je moet wel even de drift van de zaag corrigeren (deze is bij elk lint anders). Even googlen voor details hierover (bandsaw, drift).
    De langsgeleider van Axminster komt begin volgende week beschikbaar. Ik heb er een van Makita gemonteerd (van de zaagtafel LF 1100).
    De dwarsgeleiders van Inca zijn erg zeldzaam. Nieuw te bestellen in Zwitserland kosten ze nog CHF 190,--; en daar komen nog verzend-, import-, inklaringskosten en BTW overheen!
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Pieter ik heb zeer lang kogellagers verkocht maar nog nooit 308 2z. Bedoel je soms de 608 2z deze is zeer courant.

Wat er nu op zit is Z809 van NTN, eens even op zoek gaan naar een pully trekker (lees even langs de locale autogarage)

Oké opgelost, pully trekker helemaal niet nodig het is natuurlijk een pen en die sla je er gewoon uit 2 nieuwe lagertjes bij de locale probin en dat is ook weer gefixed.

Forum Rechten