Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: kast voor aquarium

kast voor aquarium

Hoi,

Even voorstellen,

Ik ben Frank, 33 jaar (en ik doe............) Nee ik ga een kast maken voor mijn aquarium.
    Zodoende kwam ik hier terrecht.
    Zal binnenkort ff een ontwerpje plaatsen en dan hoor ik graag jullie reacties.
    Want ik ben echt een leek in houtbewerking.

Groet Frank

Re: kast voor aquarium

ben benieuwd

Nou dat duurde even....Het ontwerp!

dat ziet er goed uit. en maak je er nog deurtjes in (klap of schuif) dan kun je meteen wat voer ed kwijt of was dat niet de bedoeling?

Wat van soort verbindingen ga je gebruiken? Op de tekening lijkt het alsof alles koud op elkaar komt?

Als je toch een verstek maakt, waarom dan niet meteen een dubbelverstek? Dat ziet er pas gaaf (en vakkundig, mits je het netjes doet natuurlijk) uit!

.
    Want ik ben echt een leek in houtbewerking.
    Is het dan wel verstandig om direct ingewikkelde/moeilijke verbindingen te komen?
    Wij hebben ook geen idee wat voor gereedschap je hebt/kunt gebruiken.
    Kun je daar eens wat uitleg over geven?

Groeten Rudolf.

Ik zou de poten gewoon koud laten dwz. hoe je het getekend hebt.
    Gezien er nogal veel gewicht op komt te rusten.
    Je wilt geen verbindingen hebben die kan wegschuiven zoals dubbel verstek.

Inderdaad alles koud tegen elkaar, en met zo een goedkoop setje van wolfkraft enkele drevels inboren om alles op zijn plaats te fixeren, dat moet voor een leek haalbaar zijn.
    De stabiliteit van het geheel gaat toch komen van de panelen, de stijlen worden dan enkel verticaal belast, daar kan niet veel fout mee gaan.

Het ontwerp ziet er in elk geval al deugdelijk uit, en dat voor een leek

Mvg,

André

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb er wel een tijdje overnagedacht en veel naar andere meubels gekeken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mootje
    dat ziet er goed uit. en maak je er nog deurtjes in (klap of schuif) dan kun je meteen wat voer ed kwijt of was dat niet de bedoeling?
    Ja in het voorste multiplexpaneel komen deurtjes (ik denk uitzagen).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TH0M
    Wat van soort verbindingen ga je gebruiken? Op de tekening lijkt het alsof alles koud op elkaar komt?
    Drevels en /of verlijmen, ik wil eigenlijk geen zichtbare schroefgaten.
    Ik overweeg ook het gebruik van een lamellofrees (zag dit laatst ergens op internet, maar dit is wel een kostbaar apparaatje voor dit project).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh
    Inderdaad alles koud tegen elkaar, en met zo een goedkoop setje van wolfkraft enkele drevels inboren om alles op zijn plaats te fixeren, dat moet voor een leek haalbaar zijn.
    De stabiliteit van het geheel gaat toch komen van de panelen, de stijlen worden dan enkel verticaal belast, daar kan niet veel fout mee gaan.

Het ontwerp ziet er in elk geval al deugdelijk uit, en dat voor een leek

Mvg,

André
    Dank je wel voor dit heldere antwoord.
    Het gewicht van het aquarium inc vulling zal denk ik ongeveer 400 kg zijn (130cm*50cm*50 cm bak)

Forum Rechten