Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: David Barron Tools

David Barron Tools

Een aantal weken terug besteld, een van z'n laatste hamertjes met notenhouten handvat kunnen scoren (normale uitvoering is rippled ash), korting gepakt op het schaafje wegens het noestje in het hout... Voel je niks van! Flink ruzie gehad met de post, pakketje heeft 1,5 week in het sorteercentrum gelegen, klantenservice vertelde me dat het teruggestuurd zou worden naar Engeland wegens een foutief adres, lag verdorie 2 dagen later in ene het pakket toch op de mat

Afijn. David maakt erg mooi gereedschap dat ook nog eens fijn werkt! Het hamertje ligt goed in de hand en is zwaarder dan ik verwacht had, positieve verrassing! Voor preciezer werk fijner dan m'n zelfgemaakte hamer met lange steel, je hebt hier veel meer controle (en het staat gewoon chique op de werkbank...ha). De schaaf is gebaseerd op een model van James Krenov, 7.5" lang (19cm oid) gemaakt van lignum vitae (Palo Santo volgens David, informatie op het internet is nogal verwarrend). Ruikt lekker, is erg glad en heerlijk zwaar. Hoek van 55 graden met een superscherpe beitel. Was wel een halve millimeter uit de haak geslepen maar David slijpt op de vouw dus corrigeren is geen probleem. Laat een mooi glad oppervlakte achter, ongeacht structuur van het hout.

David is een vriendelijke vent, erg behulpzaam en reageerde altijd snel op m'n mailtjes. Aanrader!

Nog niet in de werkplaats geweest sinds het weekend dus wat snelle plaatjes uit de schuur. Van tulpenhout tot ebben, schaaft allemaal zonder problemen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Wow...echt heel erg mooi ! Dat hamertje staat ook op mijn verlanglijstje....komt ooit eens....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

lijkt me bijna te zonde om te gebruiken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Potverdrie, wat een mooie stukjes gereedschap! Die knoest erin maakt het eigenlijk alleen maar mooier!

En wat heb je daar voor schaafsel in de schaaf zitten? Het lijkt wel alsof je chocolade hebt geschaafd.

Klaas, ebben. Heel mooi pikzwart stukje Wou eens kijken of 'ie het ook goed deed met harde houtsoorten en het antwoord was een duidelijke ja!

Rick, hamertje is superfijn. Twijfelde tussen deze en de messing klopper van Pfeil (ook een heel fijn dingetje hoor) maar ben blij dat ik die van David heb gekocht. Als gegoten in de handpalm.

heb je dat gewoon via zijn website David Barron Tools besteld ????

Ja, mooie krullen. Maar nog veel belangrijker: hoe ziet het hout eruit?! Of ga je de krullen tentoonstellen?

freesoul, jep. Emailadres staat bij de beschrijvingen en ook elders op z'n website. http://www.davidbarronfurniture.co.u....asp?pg=1&id=1

Art, neem aan dat je een foto van het resultaat wilt zien? Ga woensdag even lekker prutsen met de schaaf, zal dan wel wat plaatjes schieten!

Wat een mooi schaafje!

Excuus voor de vertraging, laptop vervangen dus tijd geen toegang tot een fatsoenlijke browser enzo... Hier wat foto's van het schaafresultaat. Allemaal wat kleinere stukjes, uit de resthoutbak... Pasten het beste in de bank. Goed afstellen van de schaaf blijft even spelen, soms te veel, dan weer te weinig, maar ik kom er wel!

Hmm... Chocolade en sinaasappel, goede combinatie soms!

Forum Rechten