Hulp gevraag bij ontwerp van een tuinhuis

JSI

Nieuw lid
6 apr 2014
5
0

Bijlagen

  • Tuinhuis 3.pdf
    25,5 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
De tekening komt een beetje vaag over. Welk gedeelte wil je overkapt hebben?
Door de dakspanten zodanig te herverdelen dat de meest linkse precies op de 45 graden knik valt maak je het al simpeler. Door een nokbalk aan te brengen krijg je ook al meer inzicht in de constructie. Als je het dak alleen tot links wilt laten lopen dan krijg je een asymmetrische dakindeling. Eén deel ziet er dan uit als een schilddak en het andere deel als een tentdak.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dakvorm

Als je Googled op House framing krijg je ook wat inzicht in de mogelijkheden.
 

JSI

Nieuw lid
6 apr 2014
5
0
Hallo,

De reden voor deze vorm is dat mijn schoonvader alvast de betonfundatie heeft gemaakt als basis en nog niet had nagedacht over hoe de rest moest gaan worden.
Ik heb mij aangeboden om de rest nu te gaan ontwerpen zodat we het hout kunnen gaan bestellen en we kunnen gaan starten met de hout constructie
Ik zie dat ik niet overal de juiste benaming voor weet met gordingen heb ik de spantbenen bedoelt (sorry ben nog maar een startende amateur houtbewerker)
De achterzijde is het deel waar de lange zijden zijn en de 45 graden knik zit.

Hoop dat het zo iets duidelijker is geworden.
Ik heb in een ander bericht nog 2 princiepe tekeningen gevoegd van het dak.

Groeten Johan
 

JSI

Nieuw lid
6 apr 2014
5
0
Hierbij nog een detail van de verbinding waar ik niet uit kan komen heb even een deel uit de constructie gehaald.
Hoe kan ik het spantbeen wat in de hoek moet komen, boven op de staander--> hoek verbinding plaatsen, of is het verstandiger om de staander verder naar rechts te plaatsen
Bekijk bijlage hoekverbinding.pdf
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.