Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Hulp gevraag bij ontwerp van een tuinhuis

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een tuinhuis te ontwerpen om deze vervolgens ook te gaan bouwen. Nu kom ik niet helemaal uit de dak constructie (dit omdat we waarschijnlijk niet de meest eenvoudige vorm heb gekozen).

eerste vraag wie heeft tips voor mij hoe de gordingen aan de achterzijde bijelkaar behoren te komen.

Vloer afmetingen worden 8mtr x 8 mtr x 4mtr
    Tuinhuis.pdf
    Tuinhuis 1.pdf
    Tuinhuis 4 .pdf
    Tuinhuis 2 .pdf

Gr,

Johan
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door JSI; 25-05-14 om 22:05.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    De tekening komt een beetje vaag over. Welk gedeelte wil je overkapt hebben?
    Door de dakspanten zodanig te herverdelen dat de meest linkse precies op de 45 graden knik valt maak je het al simpeler. Door een nokbalk aan te brengen krijg je ook al meer inzicht in de constructie. Als je het dak alleen tot links wilt laten lopen dan krijg je een asymmetrische dakindeling. Eén deel ziet er dan uit als een schilddak en het andere deel als een tentdak.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Dakvorm

Als je Googled op House framing krijg je ook wat inzicht in de mogelijkheden.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Vanwaar deze vorm?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JSI Bekijk Berichten
    eerste vraag wie heeft tips voor mij hoe de gordingen aan de achterzijde bijelkaar behoren te komen.
    Ik zie op de tekeningen geen gordingen. Kan je je vraag iets specifieker stellen? Vertel ook even wat de achterkant is.

Het is de bedoeling dat de hele constructie overkapt gaat worden alleen omdat ik niet wist hoe de e.e.a. bijelkaar komt op de hoeken is de tekening qua dak maar voor 1/3 gereed.

Ik heb snel in google sketch-up een princiepe schets gemaakt van het dak zodat u kunt hoe e.e.a. uiteindelijk moet gaan worden.

dak princiepe.pdf
    dak princiepe 2.pdf

Groeten Johan

Hallo,

De reden voor deze vorm is dat mijn schoonvader alvast de betonfundatie heeft gemaakt als basis en nog niet had nagedacht over hoe de rest moest gaan worden.
    Ik heb mij aangeboden om de rest nu te gaan ontwerpen zodat we het hout kunnen gaan bestellen en we kunnen gaan starten met de hout constructie
    Ik zie dat ik niet overal de juiste benaming voor weet met gordingen heb ik de spantbenen bedoelt (sorry ben nog maar een startende amateur houtbewerker)
    De achterzijde is het deel waar de lange zijden zijn en de 45 graden knik zit.

Hoop dat het zo iets duidelijker is geworden.
    Ik heb in een ander bericht nog 2 princiepe tekeningen gevoegd van het dak.

Groeten Johan

Hierbij nog een detail van de verbinding waar ik niet uit kan komen heb even een deel uit de constructie gehaald.
    Hoe kan ik het spantbeen wat in de hoek moet komen, boven op de staander--> hoek verbinding plaatsen, of is het verstandiger om de staander verder naar rechts te plaatsen
    hoekverbinding.pdf

Forum Rechten