Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Question Gezocht: Klauwplaat M33 x 3.5mm

Hoi Forum leden,

Ik heb een Hegener HDB 200XL en ben op zoek naar een (professionele) klauwplaat die veel toepassing mogelijkheden heeft.
    Nu ben ik mij ervan bewust dat er weinig 2'e hands klauwplaten in de omloop zijn, toch probeer ik het maar even.

ik ben benieuwd

Nando ebay uk. Dat is wat jij denk ik zoekt. Mijn tip is: koop een zo compleet mogelijke set.... Lijkt een hele dure investering, maar als je steeds moet uitbreiden ben je uiteindelijk veel meer kwijt voor alle assesoires dan voor de klauwplaat zelf.
    Als je geen haast hebt zou ik wachten tot er een mooie oneway of een vicmarc langs komt. Anders kun je ook kwalitatief goeie klauwplaten kopen bij axminster.co.uk verzendkosten vallen dan ook best mee.
    Ik heb nu 3 klauwplaten gekocht in de uk. Met alle assesoires erop en eraan. Totaal ongeveer 700 euro en (800 als je alle verzendkosten erbij opteld)
    Veel geld natuurlijk. Vaak wordt er echter onderschat hoeveel alle beitels op- en inzetstukken kosten nadat je een draaibank gekocht hebt.

Zag je vorige week nog door de werkplaats racen op de Dae. Denk dat je bijna endterm had want je was lekker aan jet racen. Volgende keer zal ik je even aanschieten.

Succes!

Hoi Rik, bedankt voor je reactie, ik heb even op de site gekeken, ziet er goed uit

Ik moet goed afwegen wat ik nou wil, ik vraag mij af of, of het een miskoop zou zijn als ik bijvoorbeeld zo'n uitgebreid setje van HBM zou kopen..
    Het is inderdaad waar, dat ik meteen een uitgebreide set moet kopen, dat zou geweldig zijn, ik hoef absoluut geen nieuwe klauwplaat, daarom zoek ik 2'e hands.
    Vaak verkopen oude mannetjes de klauwplaat alleen compleet met draaibank enz.

Maar om nou een klauwplaat uit het buitenland te moeten halen zie ik niet zo zitten, toch liever bij de persoon zelf ophalen, uittesten, praten etc.
    Babtist verkoopt natuurlijk velen modellen maar man o man wat blijkt houtdraaien dan toch een dure hobby, ik ben toch verwend geweest tijdens het houtdraaien bij Muck in Haarlem..

En zoek mij inderdaad op DAE, ik wist niet dat we nog meer enthousiaste houtdraaiers op DAE hadden

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Zelf heb ik een allround chuck van HBM; http://www.hbm-machines.com/producte...-houtdraaibank en ben er zeer tevreden over. Ook heb ik de Oneway talon maar buiten het voordeel van de niet ronde bekken (iets vrijer in de diameter) vind ik hem erg duur en presteert hij in mijn ogen niet beter dan de HBM. Wat wel handig is is de éénhands bediening met sleutel maar die heeft HBM ook; http://www.hbm-machines.com/producte...-houtdraaibank Je hebt dan gelijk een complete set voor minder dan de prijs van een Oneway met één setje bekken.

Let wel, ik zeg een allround chuck, voor zwaar werk als grote schalen (bij mij groter als dia 50cm) zou ik kiezen voor bv een Oneway stronghold oid.

Groeten,
    Patrick

Hoi Patrick,

hartstikke bedankt voor je input!

Ik heb al meerdere draadjes gelezen over klauwplaten en ook dit is weer een vak apart, intersant maar soms ook vermoeiend..
    Als ik een nieuwe klauwplaat zou aanschaffen zou ik mezelf niet te kort willen doen, met een klauwplaat die maar weinig uitbreiding mogelijkheden heeft..

Maar het feit dat ik eigenlijk door mijn budget heen ben, was ik daarom op zoek naar een 2'e handsje
    Ik wacht in geduld af, en verdiep mij in de studie "klemmend werken"

vriendelijke groet

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten