2 Kleine Esdoorn doosjes = Small Maple boxes

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb sommige van deze kleinere doosjes gemaakt en ook grotere en kleinere maten, deze twee zijn van harde Esdoorn gemaakt met slaap en natuurlijk gekleurd, deze zijn ongeveer 5 a 6 cm hoog en ongeveer 4 cm breed.

Om de nerven ongebroken door te laten lopen draai Ik een passende ring voor de nek waar de deksel op past, en gebruik Ik ook een heel dunne afkorting beitel om zo weinig mogelijk hout te verliezen op de naad.

Maple boxes.jpg Box Spalted Maple top.jpg Box Spalted Maple 2.jpg Box Spalted Maple.jpg

Box spalted maple1.jpg Spalted Sugar Maple 1.jpg Spalted Sugar Maple.jpg Spalted Maple box.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Wow...helemaal mijn smaak !! Erg mooi gemaakt. Zo'n "ring" erin zetten moet ik ook nog eens doen....geeft toch een mooier resultaat..
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Wow...helemaal mijn smaak !! Erg mooi gemaakt. Zo'n "ring" erin zetten moet ik ook nog eens doen....geeft toch een mooier resultaat..

Thanks Rick, Als je echt rechte houtvezel heb is het niet nodig om iets extra te doen, maar zo gauw als je mooi figuur in het hout hebt is dit de enige manier om alles op te lijnen, het maakt een groot verschil naar mijn mening :D

Wow, dit is prachtig !

Dank je Martijn, Ik waardeer dat je de tijd neemt om te reageren :)


Dank je wel voor het compliment :D
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Juweeltjes Leo. Het is elke keer genieten van je werkstukken, het bijzondere hout, je vermogen om er een werkstuk in te zien en je vakmanschap om het ook te maken. En zelf vind ik het ook erg leuk om zo'n overseas contact te hebben!

jaap
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Juweeltjes Leo. Het is elke keer genieten van je werkstukken, het bijzondere hout, je vermogen om er een werkstuk in te zien en je vakmanschap om het ook te maken. En zelf vind ik het ook erg leuk om zo'n overseas contact te hebben!

jaap

Dank je voor jouw reactie Jaap, Ja Ik houd van hout draaien en hout, dat tezamen met ervaring en Ik kan wel wat mooi hout vinden en draaien

Heb vannacht gewoon gedroomd over t maken van dergelijke doosjes..... Moet niet gekker worden, heb trouwens wel heerlijk geslapen...

Goed dat het niet slaap verstorend was :D, maar ja je kan kleine stukjes offcuts van vele houtsoorten gebruiken voor zulke smalle doosjes in allerlei vormen, en ze zijn erg goed gewild hier :)

Weer mooie potjes met mooie structuur van het hout.
Proficiat Leo.

Dank je Jacob :), deze soort doosjes zijn echt gezellige dingen om te draaien, moeten goed passen en de dames zijn er erg op gesteld, I know that as a fact :D
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
2
49
Bavel (NL)
Is zeker de bedoeling Leo maar ja tijd schiet mij te kort en met alle inspiratie die ik hier op het forum en elders op doe en de gedachten in mijn hoofd en ruwe schetsjes van toekomstig te realiseren projecten wordt het me alleen maar moeilijker waar mee aan de gang te gaan als ik ff de tijd kan vinden. Op den duur heb je van alles waar je graag aan wil beginnen of een start mee hebt gemaakt maar nog niet de gelegenheid hebt gehad om het af te werken of uberhaupt te realiseren van pepermolens, potjes, schalen, doosjes,3d snijplanken, vogelhuisjes etc etc

helaas zit er maar 24uur in een dag en zitten er maar 7 dagen in een week en met een jong gezin en fultime baan en ca 10uur woon werkverkeer in de week blijft er maar weinig tijd over
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Is zeker de bedoeling Leo maar ja tijd schiet mij te kort en met alle inspiratie die ik hier op het forum en elders op doe en de gedachten in mijn hoofd en ruwe schetsjes van toekomstig te realiseren projecten wordt het me alleen maar moeilijker waar mee aan de gang te gaan als ik ff de tijd kan vinden. Op den duur heb je van alles waar je graag aan wil beginnen of een start mee hebt gemaakt maar nog niet de gelegenheid hebt gehad om het af te werken of uberhaupt te realiseren van pepermolens, potjes, schalen, doosjes,3d snijplanken, vogelhuisjes etc etc

helaas zit er maar 24uur in een dag en zitten er maar 7 dagen in een week en met een jong gezin en fultime baan en ca 10uur woon werkverkeer in de week blijft er maar weinig tijd over

Ja ik weet ervan, Ik dacht dat waneer Ik met pensioen ging Ik wel veel tijd zou hebben, het is nog steeds hetzelfde, nog steeds tijd te kort :rolleyes:, we do the best we can :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.