Zak op spanenzuiger bevestigen

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Dag,

Ik heb zo'n HBM spanenzuiger met plastic zak er onder die met een metalen spanband op z'n plaats wordt gehouden.
Jullie zullen het wel kennen.

Wat een gedoe altijd om er een nieuwe zak op te krijgen. Altijd flipt die zak er weer tussenuit.
Heeft iemand een goede tip?

André
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Ja, plakband. Ik heb dat eens geprobeerd, maar het viel mij tegen. De metalen rand misschien toch niet voldoende ontvet.
Nu ik het nog eens overdenk krijg ik het idee om het met touw en wasknijpers over de bovenkant te doen. 4 wasknijpers dan.
Ga ik morgen proberen.

André
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb er een paar parkervijsjes ingedraaid. Daar hang ik de zak eerst achter, dan de spanband. Ik ben van plan om de kraag nog te verlengen.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Bij mijn stage doen we er gewoon een stukje plakband om als je hem er met de hand strak om heen heb door de rand ff wat samen te vouwen en dan de stalen span band er om heen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.918
2.536
Ik heb er drie kikkertjes met punt opgezet. Als ik er een nieuwe zak op zet , haak ik de zak over de puntjes, dan hangt hij alvast. Daarna doe ik de spanband er omheen, daar heb ik dan twee handen voor.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Zoals al vaak gezegd een kleine spanband. Maar als je een oude fietsband om de metalen rand lijmt, blijft de zak veel beter zitten. Er kan dan ook nooit meer stof tussenuit lekken.
Succes
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Nou ik heb het opgelost met touwtjes en wasknijkpers. 3 stuks is genoeg. Ging prima.

Bedankt voor de andere ideeën, die werken natuurlijk ook uitstekend.

'Opgesolved'

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.