Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Zak op spanenzuiger bevestigen

Dag,

Ik heb zo'n HBM spanenzuiger met plastic zak er onder die met een metalen spanband op z'n plaats wordt gehouden.
    Jullie zullen het wel kennen.

Wat een gedoe altijd om er een nieuwe zak op te krijgen. Altijd flipt die zak er weer tussenuit.
    Heeft iemand een goede tip?

André

Inderdaad een stukje plakband en wel aan twee zijden. Werkt uitstekend.

Ja, plakband. Ik heb dat eens geprobeerd, maar het viel mij tegen. De metalen rand misschien toch niet voldoende ontvet.
    Nu ik het nog eens overdenk krijg ik het idee om het met touw en wasknijpers over de bovenkant te doen. 4 wasknijpers dan.
    Ga ik morgen proberen.

André

Ik heb er een paar parkervijsjes ingedraaid. Daar hang ik de zak eerst achter, dan de spanband. Ik ben van plan om de kraag nog te verlengen.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Een kleine sjorband ook een optie? al dan niet met ratel.

Bij mijn stage doen we er gewoon een stukje plakband om als je hem er met de hand strak om heen heb door de rand ff wat samen te vouwen en dan de stalen span band er om heen.
    groet jordi

Ik heb er drie kikkertjes met punt opgezet. Als ik er een nieuwe zak op zet , haak ik de zak over de puntjes, dan hangt hij alvast. Daarna doe ik de spanband er omheen, daar heb ik dan twee handen voor.

Zoals al vaak gezegd een kleine spanband. Maar als je een oude fietsband om de metalen rand lijmt, blijft de zak veel beter zitten. Er kan dan ook nooit meer stof tussenuit lekken.
    Succes

Nou ik heb het opgelost met touwtjes en wasknijkpers. 3 stuks is genoeg. Ging prima.

Bedankt voor de andere ideeën, die werken natuurlijk ook uitstekend.

'Opgesolved'

André

Forum Rechten