Webshop aandrijfriemen houtbewerkingsmachines.

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Prima zaak en goede en snelle levering. Heb daar ook een aandrijfriem voor mijn kity gekocht.....
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Volgens mij zijn de meeste riemen standaard, zeker de optibelts.
Wat wel handig is dat hier de juiste riem bij de juiste machine staat.
Maar de meeste van deze riemen kun je kopen bij een industriële toeleverancier.
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Wat is eigenlijk de juiste manier om te bepalen welke maat snaar nodig is?
Ik heb ooit een tweedehands kolomboor gekocht met 12 toeren (dus 3 poellies met 4 v-schijven). De vorige eigenaar heeft van deze machine de v-snaren vervangen maar deze zijn te lang waardoor ik ze niet in alle standen onder de juiste spanning kan zetten.
Ik zou graag nieuwe v-snaren kopen maar ik ken de methode niet om de juiste maat te bepalen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Dag Wim Kluck, bedankt voor uw aanbod. De afstand gaat helaas te groot zijn.
Ik ben ook benieuwd hoe zo'n meetstok eruit ziet.
Ik kan mij voorstellen dat trial and error uiteindelijk werkt maar ik ben benieuwd naar de methode die hiervoor is. Helemaal in het geval van een kolomboor met 12 snelheden en dus twee v-snaren.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Nou ja, trial en error.. Ik heb langs de binnenkant een touwtje geplakt en die uiteindelijk opgemeten.. Meestal staat de maat ook op de snaar, maar deze was bij mij helemaal vergaan. Nu is gebleken dat die meetmethode niet helemaal zuiver is en heb ik me dus iets vergist in de lengte. Gelukkig gaan bij mij vrij goedkope snaren op de machine (zo'n zelfde kolomboor met 12 snelheden) en was het met een paar tientjes weer opgelost.

Edit: niet geheel onbelangrijk, de snaren op mijn machine zijn even lang, dat scheelt weer..
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
Het is een oud familiestuk toen we nog een meter of 8 op voorraad hadden. Een stok met schaalverdeling en een gedeelde cirkel van een cm of 20. De helft van de cirkel schuift over de stok. Ik zal binnenkort wel een foto plaatsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.