Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Webshop aandrijfriemen houtbewerkingsmachines.

Heren,

Op zoek naar een aandrijfriem voor een Kity vlak- en vandiktebank vond ik deze website:

http://www.industrialproducts.be/nl/...-scheppach.pdf

Buiten Kity en Scheppach verkopen ze ook riemen voor andere merken. Leek me handig dit hier te posten.

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Prima zaak en goede en snelle levering. Heb daar ook een aandrijfriem voor mijn kity gekocht.....

Dank je wel voor het plaatsen. Deze kende ik niet.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009
    Volgens mij zijn de meeste riemen standaard, zeker de optibelts.
    Wat wel handig is dat hier de juiste riem bij de juiste machine staat.
    Maar de meeste van deze riemen kun je kopen bij een industriële toeleverancier.

Groeten Frank

Wat is eigenlijk de juiste manier om te bepalen welke maat snaar nodig is?
    Ik heb ooit een tweedehands kolomboor gekocht met 12 toeren (dus 3 poellies met 4 v-schijven). De vorige eigenaar heeft van deze machine de v-snaren vervangen maar deze zijn te lang waardoor ik ze niet in alle standen onder de juiste spanning kan zetten.
    Ik zou graag nieuwe v-snaren kopen maar ik ken de methode niet om de juiste maat te bepalen.
    Kan iemand mij hiermee helpen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Bij mij gebeurt dat met trial en error.. Had nieuw riemen voor de mijne besteld en deze waren nèt te lang, 1 1/2 cm oid.. Nieuwe besteld en nu gaat het goed.

http://www.toolworld.nl/group/275/V-...FWf3wgodgJYAKw

Ik heb nog wel een meetstok om v- snaren te meten maar dan moet je wel in de buurt van Bussum zitten.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    @Wim Kluck: hoe ziet dat eruit / wat meet je dan?

het linkje, als ik een snaar moet vernieuwen.
    http://www.atd.nl/

Dag Wim Kluck, bedankt voor uw aanbod. De afstand gaat helaas te groot zijn.
    Ik ben ook benieuwd hoe zo'n meetstok eruit ziet.
    Ik kan mij voorstellen dat trial and error uiteindelijk werkt maar ik ben benieuwd naar de methode die hiervoor is. Helemaal in het geval van een kolomboor met 12 snelheden en dus twee v-snaren.

Forum Rechten