Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: baby box

baby box

Kan mij iemand vertellen wat de wettelijke maten zijn van een babybox?

Re: baby box

Wat de wettelijke maten zijn weet ik niet, maar ik kan je wel vertellen wat de maten zijn van onze box. Ik heb een dochter van 4 maanden.

Binnenmaat (lxb): 91x69 cm
    Hoogte vanaf de bodemplaat: 65 cm

Dan hebben we er nog een lade onder van 11 cm

De totale hoogte is: 85 cm

Er zit ook nog een in hoogte verstelbare plaat in, zodat als ze ouder is je haar wat kan laten zakken.
    De hoogste stand is: 35 cm (gemeten vanaf de bovenkant

Hopelijk kun je hier iets mee.

Edit:
    de ruimte tussen de spijlen is 55 mm
    de spijlen zijn rechthoekig en meten 40 mm
    Ik begrijp dat de ruimte tussen de spijlen belangrijk is, zodat ze niet kan ontsnappen

hartstikke bedankt voor de informatie

De ruimte tussen de spijlen zijn idd het meest belangrijk. Het is ook vervelend als ze klem komen te zitten....

Ik heb zelf eens een ledikantje gemaakt en daar heb ik mij voor de maten o.a. gebaseerd op een matrasmaat. Nu heb je in een box meestal geen matras, maar wel een boxkleed. Handig om ook die maat even te checken.. (tenzij je die ook zelf maakt... )

gr Arnout

Ik ben ook bezig met een ledikantje weet jij de ruimte tussen de spijltjes nog Arnout? Ik zit ook niet zo te wachten op klem zittende kindertjes.

Groeten

Jan

5 cm tussen de spijltjes is normaal wat ze gebruiken

Tussen ruimte is idd tussen de 5cm - 6cm, of ruimer genomen tussen de 4,5cm - 6,5cm.

In dit topic vind je een foto van het ledikant wat ik gemaakt heb.
    http://www.woodworking.nl/viewtopic....lit=avos#p1855

Mooi ledikant.
    Welk hout heb je hiervoor gebruikt?

Houtsoort is Nyatoh. Ik had destijds de houthandels e.d. nog niet ontdekt, dus dit hout kwam de bouwmarkt.

Nyatoh kun je ook bij de bouwmarkten krijgen alleen dat is gevingerlast, is het van de houthandel ook gevingerlast?

Forum Rechten