Gezocht: gratis bouwtekeingen steigerhout

marek86

Nieuw lid
19 mei 2014
3
0
Ik zou graag wat steigerhouten meubelen maken maar op internet kan ik niet zoveel (gratis) bouwtekeningen vinden of ze zijn erg summier (zoals die van Cando).

Heeft iemand een tip waar ik duidelijke tekeningen en/of handleidingen kan vinden voor steigerhouten tuinmeubelen, denk hierbij aan een buitenkeuken, loungset en bank.

Het zou makkelijk zijn als ze in de tekeningen al uitgaan van steigerhout in de maat zoals deze gangbaar zijn. 195 mm of 200 mm en 3 mm of 3.2 mm dik.

Alvast bedankt
 

marek86

Nieuw lid
19 mei 2014
3
0
Top site met genoeg ideeen. Helaas wel alles in Engelse maateenheden en ik kan niet specifiek steigerhout projecten vinden
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Begin gewoon met een eenvoudig ontwerp, en vraag hier welke stappen je moet nemen als je er niet uitkomt. Kant en klaar stappenplan voor elk meubel is niet snel nodig toch?
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik zou graag wat steigerhouten meubelen maken maar op internet kan ik niet zoveel (gratis) bouwtekeningen vinden of ze zijn erg summier (zoals die van Cando).

Heeft iemand een tip waar ik duidelijke tekeningen en/of handleidingen kan vinden voor steigerhouten tuinmeubelen, denk hierbij aan een buitenkeuken, loungset en bank.

Het zou makkelijk zijn als ze in de tekeningen al uitgaan van steigerhout in de maat zoals deze gangbaar zijn. 195 mm of 200 mm en 3 mm of 3.2 mm dik.

Alvast bedankt

3mm lijkt me erg dun, je bedoelde cm veronderstel ik?

Verder lijkt me de constructie van steigerhouten meubels, met name banken, zo straightforward dat je met een aantal foto's van zo'n meubel zelf een plan kan maken met weinig moeite? Ik heb ook een tijdje gezocht naar degelijke tekeningen maar uiteindelijk toch beslist gewoon zelf te tekenen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.