Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Fietskast / Fietsberging bouwen

Hallo,

Ik wil graag zo'n fietskist in mijn voortuin.
    Buitenafmetingen BxDxH 200 x 215 x 130, voor 5 tot 6 fietsen.

In de winkel zijn die dingen best duur, deze maat zit rond de 1000.-.
    Het lijkt mij niet al te ingewikkeld om dit zelf te maken. Er zit misschien voor een paar honderd euro aan materiaal in.

Zoiets : 9318_p185111292a_1.jpg

Heeft iemand misschien zoiets al gemaakt ?
    Heeft iemand misschien een tekening of tips ?

Bedankt !

Ik zou de fietsen naast elkaar plaatsen zodat je ze eruit kan halen, de maat nemen en minimaal 50 cm erbij doen en de wandjes maken.
    Of zo groot mogelijk bouwen want op de een of andere manier kom ik altijd ruimte te kort.
    De gasveren zou ik op de sloop zoeken die kosten dan niet de hele wereld.

Ik weet niet hoe de tuinindeling is bij u en wat er allemaal is toegestaan in de gemeente, maar ik zou een tuinhuisje plaatsen van deze oppervlakte. Je kan boven de fietsen nog banken monteren om allerlei dingen op te plaatsen. Financieel zal het plaatje natuurlijk wat hoger komen te liggen.
    Dit is mijn visie.

@Sirjacobsd, helaas mag dat niet, fietsberging is eigenlijk al iets te hoog, en een echte berging gaat 'm niet worden.
    Ik heb al een schuur in de achtertuin van 2 bij 3 maar die staat nu helemaal vol en het is een heel gedoe om een fiets te pakken, dus nemen we eerder de auto.
    Onze buren hebben zo'n berging en dan pak je toch eerder de fiets.

Het is alleen dat ze zo duur zijn.

Als die iets te hoog is kan je ook naar beneden de grond in Zo heb ik op een camping een aantal schuurtjes gemaakt. Om te zorgen dat die niet vol liep hadden we een put met een dompelpomp staan .

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Zonder vergunning in de voortuin mag een bouwwerk van 2m2 en max 1m hoog. Maar als je geen moeilijke buren hebt, is er een kans dat de gemeente er geen moeite mee heeft

Ik zie op het plaatje veel betonplex. Ik zou dat vervangen door normaal hout. De bovenkant van een kunststof plaat oid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Zonder vergunning in de voortuin mag een bouwwerk van 2m2 en max 1m hoog. Maar als je geen moeilijke buren hebt, is er een kans dat de gemeente er geen moeite mee heeft

Ik zie op het plaatje veel betonplex. Ik zou dat vervangen door normaal hout. De bovenkant van een kunststof plaat oid.
    Ja, daar twijfel ik nog over.
    De zijkanten heb ik uitgetekend. Ik ga regels van 40 bij 40 gebruiken, daar frees ik een sleufje in voor de rabatdelen.

Het dak is bij de meeste bergingen gemaakt van betonplex, vind ik niet zo mooi.
    Ik denk er zelf aan om watervast multiplex (12mm) te nemen en daar dakbedekking koud op te verlijmen.
    Is dat handig, of zie ik iets over het hoofd.

Als ik alles grof inschat dan zou ik deze berging voor zo'n 500 Euro moeten kunnen maken.

Bij dakbedekking erop plakken dan moet je de bedekking omvouwen om de plaat en vastzetten daar met een opoffer latje waar de druppels vanaf druppelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuma Bekijk Berichten
    Bij dakbedekking erop plakken dan moet je de bedekking omvouwen om de plaat en vastzetten daar met een opoffer latje waar de druppels vanaf druppelen
    OK, goeie tip, en dat latje moet dan onder de dakbedekking of er op ?

Erop dacht ik vaak gezien te hebben, is makkelijker te vervangen als dat latje weggerot is.

Forum Rechten