De MFTC van Benchworks

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Leuk! Ben benieuwd naar de foto's van je bouwproces!
Ik geniet volop van deze die ik gemaakt heb, de tafels met het gatenpatroon zijn prima voor het afkorten van planken en platen!!!!
Moest ik het overdoen zou ik overwegen om de "cart" zoals je zegt luuk omgekeerd te maken, zodat de lades niet naar beneden kijken bij het rijden, maar naar boven, zo kunnen de lades niet openvliegen als je eens een putje of dergelijke past!
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik heb ze laten maken met een CNC machine in een sociale werkplaats. Het voordeel hiervan is dat ik 100% zeker ervan ben dat de gaten precies op een lijn zitten. De prijs viel mee: €115 voor 3 platen (incl. hout) in dezelfde maat als Festool ze levert. Ze zijn uitgevoerd in 18mm berkenmultiplex. Mocht ik in de toekomst meer nodig hebben, dan worden ze nog goedkoper. Dit is omdat de platen uitgetekend moesten worden (a €30).

Hoi Luuk,

Welke regio zit jij? Sociale werkplaatsen werk geven ligt me wel, dan wil ik daar tzt ook wel een setje platen bestellen.

Groet, Karel
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Houtenklaas en ewoudk, helaas zit die niet in de buurt bij jullie. Het is in Genk (België), waar ik werk. Overigens heb ik de maten overgenomen van de Festool MFT (1102 x 718 mm) en niet van de de BenchWorks MFTC. Hiermee kon ik 3 bladen uit een plaat krijgen en kan ik een hele plaat op kwijt op de MFTC met extra tafels. Deze steekt dan maar net uit.

Bij interesse kan ik eens informeren wat de MFTC platen kosten om te maken. Er zal eenmalig extra kosten bij komen om te tekenen, maar bij een afname van 4 stuks (= 1 hele plaat) is dat per plaat niet zo veel geld. Verzenden kan vast ook voor €10 per blad. Dit is bedrag is een schatting. Het is meer dan de standaard €6,95 van PostNL, omdat ik verpakkingsmateriaal moet kopen. Ik kan hede exacte kosten wel uitzoeken.....
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Ik heb een half jaar geleden ook bladen laten uitfrezen, koste me toen 75 euro voor 4 stuks. Had zelf de tekening gemaakt.
Heb het laten doen in Heerenveen.
 

mikekruger31

Nieuw lid
28 jan 2014
1
0
Hallo Seb,

Je bent al een aardig eindje op weg met de MFTC. Waar heb je de ladegeleiders besteld?
Ik ga de MFTC zelf iets breder maken dan die van BenchWorks, omdat ik ook mijn L-boxen van Bosch erin kwijt wil. Ik heb mijn wielen + as besteld bij Kliko.nl. Zijn niet al te zwaar en lopen mooi soepel. Zal tzt ook even wat foto's plaatsen.

Groet,

Arjan

Hoi Arjan,

Ik heb nadat ik dit las ook de wielen bij de kliko shop besteld. Dat was echter een lange as van zo'n 50 cm en 2 wielen die er omheen draaien. Het wiel heeft een kunststof kraag en dat is dan meteen het "lager" waar de as in komt. Hoe heb je die in jouw MFTC verwerkt?

Groet,

Blazoen
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Gisteren nog eens een uitbreiding gemaakt voor de MFTC. Ik had nog een bijzettafel die ik gemaakt had maar nog niet gebruikte, die is nu voorzien van een "horizontal router". Het heeft nog verfijning nodig, nog een beetje bijzagen en afwerken, maar het werkt prima. Ik heb een reeks paneeldeuren die ik wil maken en anders moet ik met een halfronde frees voortdurend de 'fence' van de freestafel opschuiven tot het paneel ver genoeg is afgeplat. Doel is nu om met een rechte frees het paneel af te platten en vervolgens met een halfronde frees het afgeplatte deel te voorzien van een ronding.
IMG_6106.jpg
IMG_6107.jpg

Het is nog voorlopig basic, de bedoeling is om (nadat mijn paneeldeurtjes gemaakt zijn) de boel een beetje mooier af te werken. Ik heb er snel een "veiligheidje" op gemonteerd om toch niet per ongeluk met mijn vingers de frees te strelen.
Later post ik nog foto's van de afgewerkte versie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.