Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 109

De MFTC van Benchworks

Hallo allemaal,

Ik heb het forum vorig jaar ontdekt tijdens de revelatie van een chirurgische ingreep aan de knie. Sindsdien lees ik regelmatig mee en leer veel bij. Dit jaar in januari, februari, maart en een deel van april opnieuw moeten revalideren van een operatie aan de knie (hopelijk is het deze keer de laatste) en ben op het net gebotst op een supertof ontwerp, de MFTC. Ik heb de plannen gekocht en stond te popelen om er te kunnen aan beginnen. Ondertussen heb ik gemerkt dat Timothy ook op het forum zit en dat er al tal van mensen zijn mftc gebouwd hebben, zefs een xl versie (groeten ekko .) Wel, nu de knie weer redelijk is ben ik er ook aan begonnen. Vorig weekend de stukken gezaagd en de 'bak' in elkaar gestoken. Dit weekend nog een beetje kunnen verder doen en de 'tablet' gefreesd ter voorziening van de t-tracks en de boel geschilderd. Daarna nog de 'poot' kunnen fabriceren en de uitbreidingen met betrekking tot het klemmen.
    Hierbij enkele foto's:
    IMG_5187.jpg
    IMG_5186.jpg
    Den 'bak', net geschilderd met een Festool benaderend kleur
    IMG_5185.jpg
    De kader die het werkblad ontvangt
    IMG_5189.jpg
    De poot en de zijuitbreidingen

Hopelijk 's avonds nog wat tijd om verder te werken deze week, nu ik er aan begonnen ben wil ik er al kunnen mee werken!
    De ladegeleiders zijn besteld, de assen voor de wielen zijn in de maak bij een vriend, hopelijk komt alles op tijd, hoewel ik nog enkele uren werk heb tegen ik zover ben... Meer foto's als ik weer een stapje verder ben...
    mvg, seb

Hoi

Dat word een prachtig project. Lees het met plezier,

Gr peter

Hallo Seb,

Je bent al een aardig eindje op weg met de MFTC. Waar heb je de ladegeleiders besteld?
    Ik ga de MFTC zelf iets breder maken dan die van BenchWorks, omdat ik ook mijn L-boxen van Bosch erin kwijt wil. Ik heb mijn wielen + as besteld bij Kliko.nl. Zijn niet al te zwaar en lopen mooi soepel. Zal tzt ook even wat foto's plaatsen.

Groet,

Arjan

De ladegeleiders zijn besteld bij ladegeleider.nl of profmakt.nl (heb de link gevonden in de topic van de mftc xl.

- - - Updated - - -

Mijn wielen zijn van een Fribel compressor, maar die liggen nog bij een kennis om een asje te draaien ervoor... Het begint eigenlijk al een tijdje te duren voor dat asje
    mvg, seb

Bij mij zal het eindresultaat ook niet identiek zijn. Ik ben hobbyist en heb geen nood aan de systainers die in de werkbank zitten. Wat ik wel wil zijn lades waarin ik wat klemmen, mijn frezen, en kleine toebehoren kan wegstoppen (bij mij raakt dat anders altijd wel op de verkeerde plaats en is het dan zoeken de volgende keer dat ik ze nodig heb).
    mvg, seb

Hallo Seb,
    Ik heb mijn ladegeleiders hier besteld,scheelt wat in prijs!
    http://www.lignoshop.de/kugelvollaus...-56387111.html

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudy Bekijk Berichten
    Hallo Seb,
    Ik heb mijn ladegeleiders hier besteld,scheelt wat in prijs!
    http://www.lignoshop.de/kugelvollaus...-56387111.html
    Amai! Het scheelt nog geen beetje!!!! Enkel dat Duits... daar begrijp ik niet veel van. Ik ben nu natuurlijk wat te laat, maar ik sla het op in mijn favorieten voor een volgend projectje! Ben je tevreden van de kwaliteit?
    mvg, seb

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seb Bekijk Berichten
    Amai! Het scheelt nog geen beetje!!!! Enkel dat Duits... daar begrijp ik niet veel van. Ik ben nu natuurlijk wat te laat, maar ik sla het op in mijn favorieten voor een volgend projectje! Ben je tevreden van de kwaliteit?
    Van de kwaliteit ben ik zeer tevreden, is een aanrader.

Lightbulb Meubelbeslag online

Het zijn wel vijgen na pasen, maar hier een link naar de shop waar ik ladegeleiders e.d. bestel http://beschlaege-online.de/shop/Sch...-kg-600mm.html Tot hiertoe heb ik nog geen goedkopere gevonden. Kwaliteit is goed, ondertussen al een aantal van hun ladegeleiders in dienst en (hout vasthouden) geen problemen mee.
    Groetjes,
    Pascal
    Waar orde heerst, mankeert kreativiteit

Nee nee geen vijgen na Pasen, bedankt vr de link.
    Mvg,
    Rudy

Forum Rechten