Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Iepen hollow form met ring of deksel met finial

Dit is een holle lager dan breed vorm gedraaid van Amerikaanse Iep, ook wel Witte Iep genoemd, de wand is maar enkele mm dik en het is dus een light gewicht.

Heb er een passende ring voor gedraaid van Honey Locust (Gleditsia) en ook een passende deksel van zwarte noten hout met een finial van been.

Hollow form Elm.jpg Hollow form with ring.jpg Hollow form with lid.jpg Hollow form lid open.jpg

Heel mooi Leo.
    Prachtige structuur qua tekening van het hout, een super mooie vorm met een zeer goed passend dekseltje.
    Zeker mijn ding. Respect voor het werk.
    Groetjes Sirjacobs Didier.

Leo, je laat ons weer een mooi stuk draaiwerk zien. Stinkt het iepen in Canada ook?
    Wat zijn de afmetingen, en wat voor beitels gebruikte je bij het uithollen?

Hij is mooi. De tekening komt goed tot zijn recht.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Heel mooi Leo.
    Prachtige structuur qua tekening van het hout, een super mooie vorm met een zeer goed passend dekseltje.
    Zeker mijn ding. Respect voor het werk.
    Groetjes Sirjacobs Didier.
    Dankjewel Jacob , Ik heb “Hollow turning” een paar keer gedaan, maar Ik geef er niet veel om, het doet me niet echt niets, Hier as in the states, is het al de rage, en dan zo dun mogelijk en een heel dun en breekbaar finial er op, volgens mij worden dat allemaal stof collecters

Het is goed om het eens te doen, maar niet steeds maar weer in zogenaamd Navajo steil, nee niet mijn ding
    Laatst gewijzigd door Leo Van Der Loo; 15-05-14 om 02:47.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Leo, je laat ons weer een mooi stuk draaiwerk zien. Stinkt het iepen in Canada ook?
    Wat zijn de afmetingen, en wat voor beitels gebruikte je bij het uithollen?
    Dank je Nico , Iepen parfum, nee niet echt nice, maar dan ook weer niet zo slecht, heb veer erger gedraaid dan dat, dacht dat ik in de poesjes poep stond .

Ik heb hem niet meer, moest dat even opzoeken, 17cm X 8cm en ja het zijn allemaal schrapers die er voor gebruikt worden, Ik maak ze zelf, hier zijn een paar fotos's

Voor de grotere Holle Vormen word gereedschap staal (draaibeitels en dergelijke) gebruikt voor de punten, voor kleine kan bijna alle staal gebruikt worden, omdat er zo weinig hout uit gedraaid hoeft te worden, een kromme spijker kon voldoen
    Hollow Turning tools.jpg outrigger tools.jpg Home made turning tools.jpg Homemade tools.jpg

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Hij is mooi. De tekening komt goed tot zijn recht.
    Dankjewel Wim , ja Iepen kan best wel mooi draaihout zijn.

Kan nooit genoeg gereedschap hebben

Forum Rechten