Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

gesegmenteerde pot padoek/mutynye

hallo vrienden van het forum,

hier weer eens een gesegmenteerd project. laatst tijd weinig potten gemaakt maar vooral ballen en doosjes.

hier wat foto's van de ontwikkelingen

volgende foto's volgen zsm, we gaan straks de ringen vlakken en lijmen.

rick

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: gesegmenteerde pot padoek/mutynye

nog wat een foto van de gelijmde ringen, totaal 18 ringen met elk 20 segmenten. er komt geen feature-ring. onderin de vaas is het vooral bruin hout , dit loopt over in het rode hout. hopelijk krijg ik dan een kleurverloop wat er goed uitziet. dit zullen we kunnen zien over een paar dagen.
    het is erg jammer met zulke projecten dat je niet snel door kan werken en eigenlijk vaak "wacht"tijd hebt van het drogen van de lijm.

Attached files

Hoi rick
    ziet er veelbelovend uit, en inderdaad je moet langer wachten tot de lijm
    droog is .vaak is de kleurstelling van de ringen moeilijk.
    Je ziet het mooie resultaat als je gaat draaien , dat vind ik vaak al spannend,en hoe verder je
    met het draaiwerk komt hoe mooier het effect wordt en zei je de tekening van het hout
    mooier worden.
    ik ben benieuwd naar de rest van de foto s en het eind resultaat.
    Veel succes met je prachtig draaiwerk ik volg je wel via dit forum.

groetjes woodpecker.

Hallo Rick.
    Jonge wat een geduld - al die kleine stukjes - er hoeft ook maar iets te verschuiven en tot je schrik zie je dat pas bij het draaien.
    Ik heb dit wel eens gezien bij Anton Hulst in Lelystad: http://www.houtdraaifotos.nl.
    Ik beperk me maar tot stroken om via het draaiwerk een mooi effect te bereiken, zoals bij nieuw werk op mijn site: http://www.arstorno.nl
    Ben benieuwd hoe het wordt. Neem je 16/1 iets mee naar Lemmer om te laten zien??
    vr.gr.
    Jan.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

hier dan de volgende stap. alle ringen heb ik gevlakt op de draaibank. daarna geschuurd op een plaat mdf met k80 schuurpapier erop gelijmd.
    de ringen toen stuk voor stuk op elkaar gelijmd tot ik twee halve potten gehad. deze twee helften op elkaar gelijmd. ik hoop morgenavond de pot af te kunnen werken. ik hou jullie op de hoogte.
    rick

Attached files

Dat ziet er mooi uit Rick, mooie kleuren ook. Inderdaad is hier veel geduld voor nodig. Hoe kwam je aan het ontwerp?

Hallo,

De vorm van de pot vind ik eerlijk waar schitterend en de tijd en kunde die er in zijn gegaan zijn bewonder ik zeker
    al vind ik 1 ding dan wel jammer: de samestelling van de blokjes / kleuren ten opzichte van elkaar zit niet echt een bepaalde vollegorde / tekening in, maar dit is meer een kwesti van persoonlijke smaak dan iets anders denk ik

Ik ben benieuwd naar foto's waarop hij helemaal afgewerkt is

Groetjes,
    Gert-Jan - Woody

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

klaar!!! jemig wat een klus!! de pot is ongeveer 35 cm hoog en 29 cm breed. wanddikte is overal 12 mm , alleen de onderkant is wat dikker. nu de pot klaar is zie ik dat er wat segmenten niet mooi recht zitten maar ja wat valt er nu nog aan te doen he?? het ontwerp qua kleurstelling is naar een ontwerp wat ik gemaakt had. de volgende pot zal kleiner worden, hier wil ik gaan proberen om wat segmenten later uit te halen zodat men door de pot heen kan kijken. hoe ik dit precies ga maken moet ik nog even uitdenken. mocht iemand nog vragen/opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.
    groetjes

rick

Attached files

Zeer mooi gemaakt!! monnikenwerk.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

ik heb net eens naar de foto zitten kijken maar het geeft niet goed weer hoe de pot er in het echt uit ziet.De pot is nu dus klaar maar is eigenlijk te groot om ergens neer te zetten, hahaha. de kinderen spelen er wel graag mee, er past lekker veel playmobiel in. tja , als de pot maar gebruikt wordt. mijn vorige schaal heeft bijna een week als hoofddeksel voor mijn dochter gefungeerd.

rick

Forum Rechten