Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Domino XL DF 700

Domino XL DF 700

Wie kan voor mij 2 gaten boren met een Domino XL DF 700?

Het is voor 2 kastophangers type Camar 821 (zie plaatje) die voor het meubel op de foto bedoeld zijn.
    De gaten dienen Ø12 breed te zijn en 25/68 mm diep.
    Volgens mij uitermate geschikt voor een Domino XL met frees Ø12 mm.

Graag wel in de omgeving van Rotterdam of regio Zuid-Holland.
    Camar 821.JPGkast.jpg
    Laatst gewijzigd door neel; 11-05-14 om 12:47.

Met een houtboor van 12mm en een steekbeitel is dit toch ook zo gemaakt. ???

hey hallo
    een lange boven frees zou ook wel lukken denk ik
    mvg Leroy

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Kan niks voor je betekenen. Maar ... kloppen de maten? Bijv de 60, 52 en 12 breed. Misschien interpreteer ik de tekening niet goed.

mvg
    klaas0639

Ja die maten kloppen, 60 mm is grootste (halve) boormaat, 52 mm is de schroefafstand en 12 mm gewoon de gatbreedte.
    Boren en hakken kan natuurlijk ook, maar is lang niet zo strak als met een Domino of langgatboormachine geboorde gaten.
    Ik heb zelf een Domino 500 waarmee ik wel het hele gat van 25 mm kan frezen, de Domino 700 kan 70 mm diep frezen.
    Frezen voor een bovenfrees waarmee je 68 mm diep kunt frezen zijn moeilijk (=niet) verkrijgbaar of meestal (erg) duur.
    Laatst gewijzigd door neel; 11-05-14 om 16:14.

Eerste gedeelte met bovenfrees daarna met drie d boor ook een optie.
    nou succes ermee.
    festool and hettich fan

en wat moeten die dingen precies doen? De kast ophangen aan de muur? Dan zie je er toch nooit meer iets van? Dan heeft strakheid toch minder belang, of zie ik dat weer verkeerd?

Forum Rechten