Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Eenvoudig salontafeltje in eik.

Lengte, breedte en de hoogte waren bepaald door de klant, voor de rest mocht ik hem eens verrassen.
    Het werd een tafeltje met schuine poten, nog iets vergeten te vermelden, de laden moesten wel op de kop van de tafel komen.

001.jpg004.jpg

Het is meer een mini eettafel.

Maar wel heel mooi gemaakt!

Groeten, Raymond

Athanor
    Guest
    Mooi klassiek geheel! Ga je donker afbeitsen of een blanke afwerking?

Fons

Dat is een mooi tafeltje geworden, Rudy! Lopen de laden "hout-op-hout", of met geleiders? Heb je daar nog foto's van? Ik zou het zelf afwerken met blanke Osmo o.i.d, maar wellicht heb je al een ander plan. Groet, JaapBri
    Hout Moet...

Ïk vind het persoonlijk jammer dat het randje om de lade niet aan de zijkant terug komt, of andersom, dat het strakke van de zijkant niet aan de ladekant terugkomt.

De afwerking is vr de klant.
    Tafeltje ging donker gebeitst worden , ongezien.
    Maar nu komt de twijfel, mevrouw willen het houden gelijk het nu is ,zal niet gemakkelijk zijn.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Ïk vind het persoonlijk jammer dat het randje om de lade niet aan de zijkant terug komt, of andersom, dat het strakke van de zijkant niet aan de ladekant terugkomt.
    Goed idee, dat zal dan vr het volgende tafeltje zijn, want er staat er nog zo een op het programma
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg 007.jpg (72,8 KB, 573 keer bekeken)

Een mooi salontafeltje en keurig uitgevoerd.
    Een kritisch puntje, maar dit is dan ook mijn visie. Ik zou net zoals Jurriaan de lange zijkanten hetzelfde laten uitzien zoals de korte/ladekanten.
    Ik zie dat je dit al zou opnemen in uw volgende salontafeltje en dit zal je zeker achteraf wel ervaren als een positief punt.
    Al doende leert men.
    Toch een dikke proficiat met het resultaat.

Mooi tafeltje!
    goede opmerkingen van de forumleden wat betreft de afwerking. Persoonlijk zou ik het blad iets verder laten oversteken..

hoe laat je de lades glijden?
    Kaarsenvet?
    Laatst gewijzigd door Bert2; 11-05-14 om 22:27.
    groet
    Bert
    Let's make better mistakes tomorrow

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert2 Bekijk Berichten
    Mooi tafeltje!
    goede opmerkingen van de forumleden wat betreft de afwerking. Persoonlijk zou ik het blad iets verder laten oversteken..

hoe laat je de lades glijden?
    Kaarsenvet?
    Ja Ja kaarsenvet.
    Ik ga proberen aan die zijkant nog wat te doen,wel in overleg met de toekomstige eigenaar natuurlijk.

Weer een moie Rudy,

blad zelf gemaakt?

Ik zou de zijkanten niet zo hoog maken, tafeltje wordt precies wat zwaar? Of een groefje trekken 1 cm van onderkant vd plank?

licht wit beitsen en olien?

Forum Rechten